Christina 3 Startet 26.Februar.2008 Link til dette innlegget Startet 26.Februar.2008 Hei. Hva er det som skjer med trimflapsene på båten når den står på land ? Skjer på begge sider..... Har ikke på landstrøm kontinuerlig og kobler vekk batterier. Kan det oppstå tæring/korrosjon når den står på land også ? Hvordan kan jeg stoppe dette ? http://bildelagring.no/out.php?i=242_trimflaps.JPG Vh Marolita Sitér dette innlegget Link to post
logget av Svart 26.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2008 For meg ser det ut som at trimflapset er forsterket med en plate i aluminium. Stemmer det eller er det bare et synsbedrag? Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 26.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2008 Så litt merkelig ut. kan det være "sur" nedbør? Sitér dette innlegget Link to post
Christina 3 Svart 26.Februar.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2008 For meg ser det ut som at trimflapset er forsterket med en plate i aluminium. Stemmer det eller er det bare et synsbedrag? Tenkte på det samme jeg å, men syns det virker litt rart..... Har ikke sjekket det. Ville vel ikke vært naturlig å blande alu og syrefast ? Jeg får skrape litt med en kniv og se.... I så tilfelle er det vel bare å skifte ut forsterkningen etterhvert. Sitér dette innlegget Link to post
Christina 3 Svart 26.Februar.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2008 For meg ser det ut som at trimflapset er forsterket med en plate i aluminium. Stemmer det eller er det bare et synsbedrag? Var akkurat ute å sjekket og det virket som om det var alu ja..... Da skjønner jeg Jaja da er det vel bare forsterkningen det går utover regner jeg med. Fungerer zink bare mot tæring og ikke korrosjon ? Sitter jo fortsatt zink der..... Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 26.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2008 Sinken fungerer ikke i friluft nei... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
logget av Svart 26.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2008 Var akkurat ute å sjekket og det virket som om det var alu ja..... Da skjønner jeg Jaja da er det vel bare forsterkningen det går utover regner jeg med. Fungerer zink bare mot tæring og ikke korrosjon ? Sitter jo fortsatt zink der..... En slik materialsammensetning bestående av rustfritt stål, aluminium og sink vil ha en bedre forutsetning for å virke under vann enn over vann faktisk, for over vann vil man fremdeles kunne få en galvanisk aktivitet mellom det rustfrie stålet og aluminiumen, og da uten at anoden kan gi noen beskyttelse. Hele konstruksjonen må vurderes. På slike konstruksjoner er det beste bruke like materialer i tillegg til å lime / skrue. Innestenkt vann mellom de to platene vil også skape problemer selv om begge platene er i samme materialet. Ph verdien som oppstår mellom platene vil føre til at det rustfrie stålet også tæres, selv om en har anode påmontert. Sitér dette innlegget Link to post
Christina 3 Svart 11.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.April.2009 (redigert) Ville bare vise hva som har skjedd i mellomtiden med denne. Etter at jeg i fjor vår fant ut ved hjelp av dere at forsterkningsplata var i aluminium byttet jeg ut denne til syrefast. Nå har båten stått i hele vinter å her ses resultatet med gammel og ny plate..... Bildene taler for seg selv..... Redigert 11.April.2009 av marolita (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.