ET Startet 26.Februar.2008 Link til dette innlegget Startet 26.Februar.2008 Noen som har erfaring med import av båt fra dette avgiftsparadiset? Så vidt jeg vet er eneste krav at båten skal være CE-merket (gjelder vel for alle land), og avgiftene blir vel som vanlig moms på kjøpssum og HK-avgift. Er det noen snags man bør kjenne til? ET Sitér dette innlegget Link to post
dezibella Svart 26.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2008 Ta kontakt med Frode Sundsdal. Han har mye erfaring på dette feltet spesielt dubai. http://f2boat.com Sitér dette innlegget www.songembf.com Link to post
ET Svart 26.Februar.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2008 Hei Dezibella, ikke akkurat en slik båt jeg hadde i tankene , men går ut ifra at han sitter på noen gode råd likevel. Takker ET Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 26.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2008 (redigert) Hvis du tilbake importerer en baat som er produsert i ett EU land saa slipper du CE merking. Uansett om baaten er produsert for CE merkingen startet. MVA er av kjopesum + fraktkostnad. Er vel frakten som kan bli den storste utfordringen. Skipsfarten har boom og baatene gaar stort sett stappfulle. Saa kan nok muligens bli vansklig aa faa skipet baaten til Norge. Pluss at fraktkostnaddene har skutt i vaeret. Som en illustrasjon. Vi skal ha noen varer sendt fra Norge til Singapore. Samlet vekt ca 600 kg. Volum 3 paller. Skipsfrakt kr.7000,- Flyfrakt 10000,- Jeg trodde differansen skulle vaere paa mist 100%. Varer som ikke faar plass i en container er de stort sett lite innterisert i aa ha med. Redigert: Har redusert priseksemplet paa frakt. Frakt prisen vi fikk var i NOK og ikke i Singapore$. som jeg regnet ut fra tidligere. Hukommelse? hva er det. Redigert 26.Februar.2008 av Mariell (see edit history) Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Sydvesten Svart 26.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2008 Nå er det meget god båtforbindelse til Europa fra Dubai og resten av midøsten, jeg har selv sendt et par 20 fots containere til Norge derfra, dog er det 4 år siden nå.. Prisen den gang var 1500$ pluss 450$ i handling fee for en 20 forts container. Tok ca. 4 uker alt i alt... Hva prisen er i dag kjenner jeg ikke til, men det er ikke noe problem å sende gods fra midtøsten og hjem.. Hvordan det er med "loose cargo" kjenner jeg ikke til, men det som får i container er både rimelig og greit. Jeg brukte GAC som var meget profesjonelle på dette, er etter hva jeg kan huske av svensk opphav Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
dezibella Svart 26.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2008 Noen som har erfaring med import av båt fra dette avgiftsparadiset?Så vidt jeg vet er eneste krav at båten skal være CE-merket (gjelder vel for alle land), og avgiftene blir vel som vanlig moms på kjøpssum og HK-avgift. Er det noen snags man bør kjenne til? ET Om det er noe spesifikt du lurer på så kan jeg snakke med Sundsdal (han er i slekta) Han har impotert båter i alle fasonger samt motorer fra UAE. Sitér dette innlegget www.songembf.com Link to post
ET Svart 1.Mars.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2008 Dezibella, takker for det. Det er nok litt tidlig for konkrete undersøkelser ennå, ettersom dette ikke blir aktuelt før ved en evt hjemreise fra Dubai. Men med prisene de har der på båter så må det være galskap å ikke hvertfall vurdere det. ET Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 1.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2008 Jeg har sendt endel saker og ting fra Jebel Ali. Alt du kan få i en standard container er rimelig. Annen dekkslast med containerskip er svindyrt. Sitér dette innlegget Link to post
ET Svart 1.Mars.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2008 Det er ikke umulig at jeg går til anskaffelse av en båt når vi kommer så langt, utfordringen blir vel heller å finne en dieselmaskin! Meg bekjent brukes det bensin i båter til langt opp på 30 fot-tallet. ET Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 1.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2008 DIBS Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.