Jump to content

Hvordan holde måker unna masta?

Hot Johnsen

Recommended Posts

På på slutten av fjoråret var det var en hel masse fugledritt på naboseilbåten.

Dette skjedd sikkert fordi frekvensen av folk og trafikk på bryggene ble mindre, slik at måker og andre fugler hadde et flott sted å sitte.

Noen som har råd om hva som funker best i så måte, basert på erfaring?

Som feks:

-Plastikkhubro

-Blanke CD er

-El annet som kan heises opp

Noen som har råd om hva som funker best i så måte, basert på erfaring?

Som feks:

-Plastikkhubro

-Blanke CD er

-El annet som kan heises opp

Eller rett og slett den de kaller for "måkejager" (en stang som roterer i vinden ). Har aldri sett en eneste måke lande på båten til min far etter den ble montert. Og da mener jeg at han hadde mange prøver med Kobraslanger og mande andre ting som så ut som ekte vare. Dette var en investering på ca 700.- kr men verd hver eneste krone. Lykke til

Noen nylonråder på skrå fra salingshornene og litt opp i masta forhindrer landing.

Ser at dette antagelig er den enkleste og beste løsningen

Eller rett og slett den de kaller for "måkejager" (en stang som roterer i vinden ). Har aldri sett en eneste måke lande på båten til min far etter den ble montert. Og da mener jeg at han hadde mange prøver med Kobraslanger og mande andre ting som så ut som ekte vare. Dette var en investering på ca 700.- kr men verd hver eneste krone. Lykke til

Dette er vel ikke så lett på seilbåt :wink:

Motorbåtkalesjene på brygga vår ser av og til fæle ut, men jeg har i grunnen ikke hatt så mye problemer på seilbåten min. Det virker som om måkene er redde for å fly innimellom vant og stag.

Jeg har bundet ei tynn line noen cm over salingene fra det ene vantet, foran masta og til vantet på den andre siden. Har aldri opplevd måker har prøvd å lande der..

For å unngå å få landingsplass på bomtrekket har jeg bundet ei line rundt masta og ut til bomnokken med noen cm klaring..

Da gjenstår bare toppen av masta.

Mens måkene ser ut til å sky vindfløya på Windexen er det ei kråke som synes det er veldig moro å kjøre karusell.... Har ikke helt funnet ut hva jeg skal gjøre med den ennå...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...