Hot Johnsen Startet 26.Februar.2008 Link til dette innlegget Startet 26.Februar.2008 På på slutten av fjoråret var det var en hel masse fugledritt på naboseilbåten. Dette skjedd sikkert fordi frekvensen av folk og trafikk på bryggene ble mindre, slik at måker og andre fugler hadde et flott sted å sitte. Noen som har råd om hva som funker best i så måte, basert på erfaring? Som feks: -Plastikkhubro -Blanke CD er -El annet som kan heises opp Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 26.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2008 Jeg har en 20 cm høy stang som står opp midt oppå masten. Han aldri sett måker spm har klart og sette deg oppå der. Nå skal denne stangen byttes ut med VHF antenne og windex, men regner med dette holder fuglende unna. Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Hot Johnsen Svart 26.Februar.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2008 Er nok ikke mastetoppen de sitter på, men salingshornet Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 26.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2008 Ahhh.... Det kom jeg ikke på. Mine salingshorn er nokk for små til at måker gidder sette seg... Hva med å strekke noe hussing fra masten til vantet 2-3cm over salingshornet , slik at de ikke klarer og sette seg(?) Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
BMP Svart 26.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2008 Gutunge med luftgevær er etektift. Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 26.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2008 Noen nylonråder på skrå fra salingshornene og litt opp i masta forhindrer landing. Sitér dette innlegget Link to post
Indiana II Svart 26.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2008 Noen som har råd om hva som funker best i så måte, basert på erfaring?Som feks: -Plastikkhubro -Blanke CD er -El annet som kan heises opp Eller rett og slett den de kaller for "måkejager" (en stang som roterer i vinden ). Har aldri sett en eneste måke lande på båten til min far etter den ble montert. Og da mener jeg at han hadde mange prøver med Kobraslanger og mande andre ting som så ut som ekte vare. Dette var en investering på ca 700.- kr men verd hver eneste krone. Lykke til Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 26.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2008 (redigert) Dersom måkene der du bor har ca snitt IQ vil de buke fra 2 til 6 dager å avsløre slike triks som slanger og ugler De må derfor fyskisk hidres i å sette seg på salingshornene. Redigert 26.Februar.2008 av pettersand (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hot Johnsen Svart 26.Februar.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2008 Noen nylonråder på skrå fra salingshornene og litt opp i masta forhindrer landing. Ser at dette antagelig er den enkleste og beste løsningen Eller rett og slett den de kaller for "måkejager" (en stang som roterer i vinden ). Har aldri sett en eneste måke lande på båten til min far etter den ble montert. Og da mener jeg at han hadde mange prøver med Kobraslanger og mande andre ting som så ut som ekte vare. Dette var en investering på ca 700.- kr men verd hver eneste krone. Lykke til Dette er vel ikke så lett på seilbåt Sitér dette innlegget Link to post
Boywonder Svart 26.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2008 Knert en måke, skjær av den vingene og heng vingene opp på båten. Funker som bare det. A small sacrifice for the guls, a giant victory for mankind... Sitér dette innlegget En gang trodde jeg at jeg ikke hadde rett, men jeg tok feil... Link to post
Frøken Fryd Svart 26.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2008 GPS kompasser leveres med små vertikale "antenner" for å hindre fjærkre å sette seg. Skal vel ikke mere til. En ubehagelig spiss i toppen... Sitér dette innlegget Link to post
Athene Svart 26.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2008 Motorbåtkalesjene på brygga vår ser av og til fæle ut, men jeg har i grunnen ikke hatt så mye problemer på seilbåten min. Det virker som om måkene er redde for å fly innimellom vant og stag. Jeg har bundet ei tynn line noen cm over salingene fra det ene vantet, foran masta og til vantet på den andre siden. Har aldri opplevd måker har prøvd å lande der.. For å unngå å få landingsplass på bomtrekket har jeg bundet ei line rundt masta og ut til bomnokken med noen cm klaring.. Da gjenstår bare toppen av masta. Mens måkene ser ut til å sky vindfløya på Windexen er det ei kråke som synes det er veldig moro å kjøre karusell.... Har ikke helt funnet ut hva jeg skal gjøre med den ennå... Sitér dette innlegget Link to post
"Mathilde" Svart 27.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2008 Mens måkene ser ut til å sky vindfløya på Windexen er det ei kråke som synes det er veldig moro å kjøre karusell.... Har ikke helt funnet ut hva jeg skal gjøre med den ennå... Kjempeirriterende......og det ender med brukket Windex. Jeg snakker av erfaring. Sitér dette innlegget Link to post
Herman Svart 27.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2008 Jeg fant en gang en inntørket FISK klemt inn under beslaget til tricoloren i mastetoppen. Det var nok matlageret til en av våre flygende venner. Masta hadde da ikke vært nede uten tilsyn etter at beslaget ble montert, så den må ha blitt plassert der mens masta sto oppreist. Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
espej Svart 27.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2008 Bind nylon trå ca 10-15 cm over salingshornene da klarer ikke måkene å få satt seg. Hadde samme problemet tidligere men dette løste seg Sitér dette innlegget Link to post
CB. Svart 27.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2008 Fest en hyssing med x antall plastposer og heis det opp i storseilfallet. Det gjør nytten. Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.