Mercury_ Startet 26.Februar.2008 Link til dette innlegget Startet 26.Februar.2008 Har en sea star 18, med 75 hk 4 takter. Skal sette på en 4 takter 4 hester. Men jeg er litt skeptisk til å lage hull i skroget for festebraketten. Er det andre måter å feste dette på? F.eks på badestigen?? Andre gode tips? Sitér dette innlegget Link to post
knutza Svart 26.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2008 Tror du badestigen er sterk nok til å holde en påhengsmotor? Tror jeg ville ha satset på en skikkelig brakett. Jeg forstår skepsisen din, men det er verre om badestigen skulle riste løs. Monterte selv en liten motor på båten min, men jeg valgte en skikkelig brakett. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 26.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2008 Satte selv på en brakett, og boret fire hull i skroget, på en 18fots skjærgårdsjeep og hadde en 4hk på denne. Aldri noe problem med det. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
virgovoyager Svart 1.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2008 (redigert) På min 23 fots seilbåt har jeg kun en slik løsning med motorbrakett. Braketten begynner nå å bli gammel, så mot våren skal jeg kjøpe en ny, og samtidig forsterke feste med en tykk plate på innsiden av skroget. Forstår ikke skepsisen med å borre i skroget når det er over vannlinja? Så foresten at biltema selger festeplate til sin motorbrakett som gjør at du enkelt kan ta av og på braketten, om du ikke vil ha den der på fast basis. Monteringsplate For motorfeste 25-0063. Motorfeste Klarer utenbordsmotorer med maks. vekt 30 kg. Redigert 1.Mars.2008 av virgovoyager (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.