Diesel248 Startet 27.Februar.2008 Link til dette innlegget Startet 27.Februar.2008 Hei, Vi skulle til å ha service på ein nyleg kjøpt 2G. Og dyser og ventiler er det første. Dysene er enkle. Samme som på andre SABB -er. Men vi har stillt ventiler på 10hk SABB og 18hk SABB. Da var det merke på svinghjulet. Men vi finner ikkje slike merker på 22 (2G) en! Noen som vet kva vi skal gjere?? Sitér dette innlegget Norsk motorhistorie --> Still going strong Link to post
hengefjes Svart 27.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2008 (redigert) Heisan Diesel248! Akkurat det du spør om her, finner du beskrevet i innlegg 130 i tråden om "Restaurering av Sabb 2G og Sabb 2J". Lykke til! Redigert 27.Februar.2008 av hengefjes (see edit history) Sitér dette innlegget Hekkbølger - hva er det for no??? Link to post
Diesel248 Svart 27.Februar.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2008 Hei, skal se på det Takk Sitér dette innlegget Norsk motorhistorie --> Still going strong Link to post
Diesel248 Svart 28.Februar.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2008 (redigert) Hei, Såg i innlegget du anbefalte om ventiljusteringa. Side 4 (Trur eg) stod det noe om lyden i motoren. Klanking. Er de ikkje litt av det i alle SABB -er, Ikkje så sterkt som på første filmen. Men att ein kann etter mykje hørselstrening høre litt, litt, litt, litt lyd frå lagera på kryssbolten. Det skal vist vere normalt. Stiligt og sjø 2G og 2J inni Har sjølve SABB, går som eit viduner. Av og til kjem det ein tåre skvett av augo grunnet lyden av ein SABB !!!! Redigert 28.Februar.2008 av Diesel248 (see edit history) Sitér dette innlegget Norsk motorhistorie --> Still going strong Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.