Thomas Nidelv 24 Startet 27.Februar.2008 Link til dette innlegget Startet 27.Februar.2008 Hei Har fuktighet mellom tak i cabin og dekk. Virker som om det er et slags skummateriale. Stikker jeg inn skrujernet så drypper det vann. Er det noen som har ideer om hva jeg bør gjøre ? Bildet ser nesten værre ut enn det er... Det er fint over og under, det er bare skumlaget i midten som er dryppende vått Se bilde Har også råte i plata helt i front. Den er delvis støpt inn og lager et rom mellom taurommet foran og cabin. Er det bare å skjære løs, tette og montere/støpe inn en ny plate ? Det er glassfiber på taurom-siden så jeg antar det har rent vann fra takluka og forover slik at denne har råtnet Se bilde Thomas Påbegynt oppussing.... Sitér dette innlegget Link to post
Thomas Nidelv 24 Svart 28.Februar.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2008 Hei, Hvis et er noen som har det samme problemet så har jeg nå funnet løsningen:-) Fjern alt som er bløtt. Bygg opp på nytt med Divinycell og et lag eller to med glassfiber på utsiden Legg deretter på nytt skrogtrek i taket Thomas Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 28.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2008 Javisst! Men først og fremst må du gjøre noe med grunnen til at det er vått! Dvs tette lekkasjene som tillater vann å trenge inn. Og deretter bygge opp med nytt materiale til erstatning for det ødelagte. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Sjarles Svart 28.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2008 Det er glassfiber på taurom-siden så jeg antar det har rent vann fra takluka og forover slik at denne har råtnet Sjekk også festepunktene til pulleren på baugdekket og til rekkene. Vannintrengning herfra kan godt ha funnet vegen gjennom skumgummien og frem til plata i front. Sitér dette innlegget Min blogg på baatplassen. Link to post
Sjarles Svart 28.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2008 Har fuktighet mellom tak i cabin og dekk. Virker som om det er et slags skummateriale. Bildet nedenfor er fra da jeg selv skiftet skrogtrekket og tettet lekkasjer i min egen Nidelv. Kan ikke huske at det var noe som minnet om skumgummi hos meg, bortsett fra selve skrogtrekket. Kan det være det gamle limet som har dannet små lommer som er fylt med vann? Uansett bør du av med takluken, fjerne gamle limrester og få lagt nytt skrogtrekk rundt åpningen. Deretter sika e.l. langs hele åpningen og i alle skruehull før takluken skrues fast igjen. Sitér dette innlegget Min blogg på baatplassen. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.