Jump to content

Råte, hva gjør jeg med det ?

Thomas Nidelv 24

Recommended Posts

Hei

Har fuktighet mellom tak i cabin og dekk. Virker som om det er et slags skummateriale. Stikker jeg inn skrujernet så drypper det vann.

Er det noen som har ideer om hva jeg bør gjøre ?

Bildet ser nesten værre ut enn det er... Det er fint over og under, det er bare skumlaget i midten som er dryppende vått

Se bilde

dsc_0184.jpg

Har også råte i plata helt i front. Den er delvis støpt inn og lager et rom mellom taurommet foran og cabin.

Er det bare å skjære løs, tette og montere/støpe inn en ny plate ?

Det er glassfiber på taurom-siden så jeg antar det har rent vann fra takluka og forover slik at denne har råtnet

Se bilde

dsc_0185.jpg

Thomas

Påbegynt oppussing....

Har fuktighet mellom tak i cabin og dekk. Virker som om det er et slags skummateriale.

Bildet nedenfor er fra da jeg selv skiftet skrogtrekket og tettet lekkasjer i min egen Nidelv. Kan ikke huske at det var noe som minnet om skumgummi hos meg, bortsett fra selve skrogtrekket. Kan det være det gamle limet som har dannet små lommer som er fylt med vann?

Uansett bør du av med takluken, fjerne gamle limrester og få lagt nytt skrogtrekk rundt åpningen. Deretter sika e.l. langs hele åpningen og i alle skruehull før takluken skrues fast igjen.

sommer_2005_034.jpg

Min blogg på baatplassen.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...