Jump to content

hydraulisk styring

smuggler 21 cabin

Recommended Posts

Hei og velkommen til Båtplassen :cheers:

Alle rattpumper og styresylindre går i utgangspunktet om hverandre men de bør stå i et visst forhold til hverandre. Normalt er det snakk om ca 4 tørn på rattet for å svinge fra borde til borde.

Det første du må gjøre er å finne slagvolumet på sylinderen din. Står der et typenummer e.l. kan du nok finne det hos produsenten eller du kan måle deg fram. (Stempelareal - areal av stempelstang) gange slaglengde gir deg volumet i sylinderen. Er volumet f.eks. 500cm3 og du vil ha 4 tørn på rattet må du ha en rattpumpe som gir 125 cm3. Hva du velger av fabrikat o.l. spiller liten rolle. Det er slett ikke sikkert at du finner en rattpumpe som er nøyaktig det volumet du vil ha men noe i nærheten finner du helt sikkert. Det er dog viktig å velge slanger/rør med MINST så stor dimensjon som produsenten anbefaler og gjerne større, spesielt ved lange strekk. Velger du for tynne slanger/rør blir styringen treg/tung, spesielt når du sveiver rattet fort.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.
  • Barnevaksiner
hei båtfolk. har en smuggler 21 cabin som jeg skal montere en 220 yamaha på. på motoren fulgte det med styresylinder(hydraulisk), men jeg mangler styresnekka. ser at det leveres forskjellige pumper, så jeg lurer på om noen vet hvilken pumpe jeg må ha?

Hei, og velkommen blant oss!!

Sleng ut et bilde av båten din også da vel! Har samme type selv, og har hatt et lite stykke arbeid med montering av brakett for påhenger og hydraulisk styring.

AASS for OSS! Drikk Aass og piss Ringnes!
Drikk aldri vann (og spis ikke den gule snøen)!!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...