Tryggen Startet 28.Februar.2008 Link til dette innlegget Startet 28.Februar.2008 Har en 1964 modell - 24 fot tresnekke som jeg holder på å sette i stand. Turen er kommet til dørken der det i dag ligger "plank" som er malt. "Planken" må byttes ut og jeg er usikker på hva jeg skal legge som ny dørk. Båten blir aldri noe flygel, men et godt piano er innenfor rekkevidde så en natet teakdørk er noe i overkant. Har noen innspill på hva jeg bør bruke? Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 28.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2008 (redigert) Velkommen til forumet! Jeg holder akkurat på med det samme i Tora (Grimstadsnekke fra1967). I forkabinen har jeg valgt natete furustaver lagt i epoxy på kryssfiner med sorte nater. Utvendig blir det oljet plank av kvistfri furu (tror jeg). Har ikke kommet så langt at jeg kan legge ut bilder enda. Det kommer senere. Jeg synes ikke teak passer så godt her. Derimot synes jeg at lys furu gjør seg veldig godt på en gammel båt med mye mørk mahogny. Akterdekket som ble lagt nytt kan du se i denne tråden: https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=28704 Redigert 28.Februar.2008 av NilsPils (see edit history) Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.