power Svart 19.Mars.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2008 (redigert) Dette er en link til cleo på BP som støper FB og badeplattform . Redigert 20.Mars.2008 av power (see edit history) Link to post
power Svart 22.Mars.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2008 (redigert) Da var plattformen justert og x-finner limt inn for feste til skruer ! Redigert 22.Mars.2008 av power (see edit history) Link to post
power Svart 26.Mars.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2008 (redigert) På oversiden er det når 8 lag med 280gr duk (64 meter)som er lagt med god overlapp slik att det er stort sett er 16 lag på toppen . Redigert 26.Mars.2008 av power (see edit history) Link to post
Blue_Dragon Svart 26.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2008 Virker å bli bra dette. Skal du legge teak på den? Link to post
power Svart 26.Mars.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2008 Ja det blir vel teak her , men jeg må støpe opp en kant først slik att teaken flukter med platformen også vil jeg ikke ha teak helt ut ! Slik som denne skal det bli ! Link to post
power Svart 3.April.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.April.2008 Så var undersiden klart også ! Ett strøk med ren Epoxy en nå påført , senere vil det komme 3 strøk med primer og 3 strøk med lakk Monteringsplante til badestige er også montert nå ! Link to post
SF Svart 3.April.2008 Link til dette innlegget Svart 3.April.2008 Ser godt ut! Men ser at Divinycell ikke duger alene det blir litt finer og 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
power Svart 3.April.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.April.2008 Jeg har vel ikke så mye valg så lenge jeg skal bruke treskuer, men og bygge hele platformen i x-finner er ikke tema med tanke på vekten. Link to post
power Svart 5.April.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.April.2008 (redigert) Her er min fremgangsmåte når jeg skulle bygge opp denne kanten. Oppmåling Liming av forskaling(plastslange) plastslange på plass Fersk Eposy . Slik ser det ut etter grovsliping Redigert 5.April.2008 av power (see edit history) Link to post
power Svart 5.April.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.April.2008 En til i profil Link to post
hifo Svart 5.April.2008 Link til dette innlegget Svart 5.April.2008 flott serie power. flere bilder ønskes velkommen.. dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
fiskekroken Svart 5.April.2008 Link til dette innlegget Svart 5.April.2008 Dette ble utrolig bra. Takk for inspirerende tråd. Link to post
power Svart 5.April.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.April.2008 (redigert) Da blir det nok flere bilder etter som ting skrider frem . Til dere som lurer på hva jeg bruker når jeg bygger opp en slik kant så er det bomull. Hvordan man fremstiller dette er jeg ikke sikker på men det kan minne om mel men det kleber ikke slik som mel gjør . Bomull-kutt er vel navnet som Svas kjemi bruker men West bruker tall . Dette brukers til og lave en sparkelmasse sammen med Epoxy eller om du skal lime sammen ting. Ren bomull Her har jeg limt sammen noen plater med x-finner Som litt senere ble til disse ! Redigert 5.April.2008 av power (see edit history) Link to post
Arvid_A Svart 6.April.2008 Link til dette innlegget Svart 6.April.2008 Meget bra, power! Mange lure tips og flott presentasjon! Rene skjære læreboka! Link to post
pram Svart 6.April.2008 Link til dette innlegget Svart 6.April.2008 veldig bra guide Power, gleder meg til å se ferdig resultat :) Link to post
power Svart 8.April.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.April.2008 En liten sjekk før finsparkel og lakkering . Link to post
power Svart 10.April.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.April.2008 (redigert) Så var kanten klar , først sparkel så ren Epoxy videre er den slipt ned igjen så til slutt en ny runde med Epoxy . Nesten rett ble den også . Redigert 10.April.2008 av power (see edit history) Link to post
sharkman Svart 10.April.2008 Link til dette innlegget Svart 10.April.2008 Dette blir kjemepebra!!! Har du noe oversikt over forbruk av materiell og kostnader? Link to post
power Svart 10.April.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.April.2008 Den kommer vel på 25-30 båtpenger ! Alt er ca her : -100 m duk -40 Kg Epoxy + herder -2 Stk Divinycell plater -3kg Bomull -Lakk -Primer -Teak -Natemasse Link to post
Ruby Svart 10.April.2008 Link til dette innlegget Svart 10.April.2008 Jeg har fulgt med litt på denne tråden, og sier bare....Fantastisk... Jeg har syslet med forskjellige prosjekter selv, og synes ikke antall båtpenger er så viktig. Etter min mening teller arbeidsgleden underveis, og ikke minst tilfredsstillelsen over et flott resultat mest..... Imponerende å følge et projekt som er til de grader profesjonelt utført. Link to post
power Svart 10.April.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.April.2008 (redigert) Til info så er jeg bare en amatør når det gjelder støping selv om jeg hadde satt pris på om jeg hadde denne på veggen . Redigert 11.April.2008 av power (see edit history) Link to post
Ruby Svart 10.April.2008 Link til dette innlegget Svart 10.April.2008 Ja, innimellom ser vi at amatører klarer å oppnå profesjonelt resultat..... Link to post
M/S Bastard Svart 10.April.2008 Link til dette innlegget Svart 10.April.2008 Ser veldig bra ut, blir jo spennende om jeg er like flink med luka Blir artig og se denne plattformen ferdig Link to post
Walter_S Svart 10.April.2008 Link til dette innlegget Svart 10.April.2008 Dette ble "berre lekkert", power! Og tipset med å bruke plastslange som forskaling er jo helt genial!! Takk for tips og inspirasjon. Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn