mewa 2 Startet 29.Februar.2008 Link til dette innlegget Startet 29.Februar.2008 Hei alle sammen jeg lurer på om noen har erfaring med best plassering av varmeapparatsenheten + plassering av varmedyser (3.stk) dette er en bensin motor så jeg må ha en eksterntank med diesel.Håper noen kan gi meg noen gode tips. på forhånd takk hilsen Mewa 2 Sitér dette innlegget Link to post
Whistler Svart 29.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 29.Februar.2008 I min 2655 er Mikunien montert på stb side i motorrommet. En 4-5 liters tank er montert i "tommrommet" over slik at tanklokket er like bak lokket til septikken. En utblås i cockpit bak førersete og et i nederste trappetrinn i kabinen. Med tre hadde det kanskje vært en ide og satt det i stikken? Sitér dette innlegget Jeg bygger har bygd en Glen-L Zip Link to post
Ben Sin Svart 4.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2008 Hei På vår 2855 er den montert under forpiggen på styrbord side. Ikke en helt optimal plassering. Litt trangt, vanskelig å trekke slanger tilbake til cockpit, og litt vanskelig med skikkelig fall eller svanehals på eksosen. Skulle jeg montert den, ville jeg laget en luke i innerlineren ved førerstolen, og montert den mellom skroget og innerlineren der. Masse plass. Da kommer man også til fra fotenden i midtkabinen. Lokk til å skru ut i taket. Tanken kan da monteres i motorrommet. På den måten er det lett å trekke varmekanaler inn på toalettet, ned til midtkabinen, nederst i trappa og eventuelt til under kabinbordet. Sitér dette innlegget Link to post
Whistler Svart 5.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2008 Ved en eventuell lekkasje vil dieselen da renne ned i stikken... Sitér dette innlegget Jeg bygger har bygd en Glen-L Zip Link to post
gmg Svart 6.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2008 Hei alle sammen jeg lurer på om noen har erfaring med best plassering av varmeapparatsenheten + plassering av varmedyser (3.stk) dette er en bensin motor så jeg må ha en eksterntank med diesel.hilsenMewa 2 Hei eg har en 2855 fra 2002. og en D4 Eg har plasert varmeren over septiktank og laget eit service/monteringshull inn. en utblåsing dyse under førstol, lagt slanger fram på styrbordside og svinget ned mellom toalet og stikk karbin og ned i trapp til mitcarbin 1. dyse under førstol. 1. dyse inn til stikk carbin, 1 dyse i for carbin. har og da mulighet til å montere dyse i toalet. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.