Jump to content

Nå var det nok nå sier jeg opp

Jon-Kåre

Recommended Posts

:headbang:Nå har jeg fått nok av tester av båter med 50 hk påhenger og sier opp mitt abonnement på båtmagasinet etter 7 år. :puke: Hva skal man nå finne seg slags blad. PB var meget bra Når det inneholdt en S fremst når den ble fjernet og ny redaktør kom ble faktisk det byttet ut med BM hva jeg nå skal velge er meg et mysterium. Kanskje ingen. Kanskje bare nøye meg med det jeg får ut av denne siden :smiley::flag:

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Jeg har abonnement på Praktisk Båtliv og kan anbefale dette.

Praktisk Båtliv kommer ut 9 ganger pr. år og koster kun kr.425.

Er man vant til å få båtblad i postkassen, så blir det vel stusselig uten...http://www.batliv.com/index2.phtml

Det er det bladet jeg refererer til når jeg skriver PB. Kjøper enda et og annet blad når jeg ser noe som fenger meg og antar det blir det samme med BM

Ifølge denne linken er jeg ikke alene

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Ifølge denne linken er jeg ikke alene

Og i følge den tråden tror jeg nok at det kun er Marwin som har lest siste nummer av BM av de som skriver i den tråden.

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Og i følge den tråden tror jeg nok at det kun er Marwin som har lest siste nummer av BM av de som skriver i den tråden.

Lars H.

Feil jeg har lest fra perm til perm.

:headbang:Nå har jeg fått nok av tester av båter med 50 hk påhenger og sier opp mitt abonnement på båtmagasinet etter 7 år. :lol: Hva skal man nå finne seg slags blad. PB var meget bra Når det inneholdt en S fremst når den ble fjernet og ny redaktør kom ble faktisk det byttet ut med BM hva jeg nå skal velge er meg et mysterium. Kanskje ingen. Kanskje bare nøye meg med det jeg får ut av denne siden :flag::lol:

Etter å ha motatt siste nummer i posten leter jeg nå etter abonemangsnummeret mitt slik at jeg kan si opp mitt kundeforhold. Etter å ha telt antall reklamesider har jeg resignert.

Forstår at bladet må ha en viss mengde reklame for å finansiere bladet, men når reklamen tar overhånd !!!!!!

:smiley::puke:

Teori er når man vet alt og ingenting stemmer.

Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor.

Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor.

Etter å ha motatt siste nummer i posten leter jeg nå etter abonemangsnummeret mitt slik at jeg kan si opp mitt kundeforhold. Etter å ha telt antall reklamesider har jeg resignert.

Forstår at bladet må ha en viss mengde reklame for å finansiere bladet, men når reklamen tar overhånd !!!!!!

:smiley::puke:

Reklame kan iog for seg være greit, skulle hvert pålegg om at veiledende priser skulle oppgis, men det blir uansett i messte laget. Jeg savner og mere praktiske artikler, gjerne flere bruktbåt artikler og selvsagt savner jeg mere trebåtstoff men dette har jeg mere forståelse for at det uteblir.

Når det gjelder brukt tester vil jeg tro at 70% av blad kjøperne er bruktbåtkjøpere

Feil jeg har lest fra perm til perm.

Sorry, jeg fant ikke "jonkare" nicket ditt der og visste ikke at du har et annet "nick" på BM forumet.

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Sorry, jeg fant ikke "jonkare" nicket ditt der og visste ikke at du har et annet "nick" på BM forumet.

Du må sikkert trykke oppdater for å få med deg de siste innleggene, jeg bruker samme nicket der som jeg bruker her

Lars H.

Lars H.

Jadda, jeg fikk DEN :smiley: Smaken er som baken....

Men jeg har tross alt samtlige nummer av BM, og LIKER bladet.:puke:  Kjøper endel annet smussliteratur i samme sjanger også, :flag: men for meg er BM "tingen"! Siste par år har vært av varierende kvalitet  :nono: (MIN synsing), men siste nr. hadde med tester i hytt og pine (noe jeg har savnet) det var med stoff om lanterner, elektronisk navigasjon ++++. Masse for "nye båtfrelste"!  DERFOR sa jeg HURRA! Håper de kommer med ny test av 70-80 Hk påhengere også, fordi jeg vurderer å bytte til en slik, men er usikker på siste år utvikling. (Men DA er det vel flere som klager på alle disse testene...)

Hvert år utgies også et lite hefte med oversikt over samtlige artikler fra dag 1 (kun til abbonenter) og DET har vært supert å finne når det var en eller annen test eller båt jeg ville vite litt mere om.   :lol: Likeledes har jeg spredte hefter / blar fra 1976 til i dag, som OGSÅ er kjekt å bla i 20-30 år etter.

Når vi leser både på denne siten OG BM-siten, ser vi at vi båtfolk er MEGET spredt i interesseområder og oppfatninger. :discuss Det er derfor min ærbødige påstand at det skal pinadø MYE til (om ikke umulig) å lage et båtblad som tilfredstiller ALLE!  

Vel, det var nå MIN mening.. :lol:

(Dessuten blar jeg flyktig OVER reklamen, overser den. DET går an, nemlig!)

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...