Astor Startet 29.Februar.2008 Link til dette innlegget Startet 29.Februar.2008 Jeg var nede hos Seatronic i Moss og fikk oppdatert min 11" Lorenz-plotter. Dette er tredje gangen jeg oppdaterer og denne gangen fikk jeg flere nye funksjoner. Jeg har nå muligheter til å koble til radar på plotteren, noe den nye softwaren gjør meg i stand til. Jeg har nå 19 forskjellige skjermbilder tilgjenglig hvis jeg ønsker å koble til både ekkolodd, radar, video og AIS. Jeg har en ny AIS-mottaker tilgjenlig, som jeg vurderer å sette i båten. Og dermed bytte ut den jeg i dag har. Den nye er en NASA type-B som også tar i mot klasse B-AIS. Seatronic gjør en god jobb med sine Lorenz-plottere og tilbyr gratis oppdatering av software. De importerer disse plotteren selv. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Magnus82 Svart 1.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2008 Har selv Compact 8 Sun-HD fra Lorenz. Fungerer alt i alt veldig bra. Eneste er at jeg har hatt problemen med direkte solskinn at den black'er ut. Dekke den litt til en stund, så er den i orden. Noen som har erfaring med dette også med andre plottere? Den har også ved et par anledninger ikke fått kontakt med C-MAP brikken. Etter dette lar jeg brikken stå konstant i plotteren. Sitér dette innlegget Link to post
Trond Aasvoll Svart 1.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2008 (redigert) Har selv Compact 8 Sun-HD fra Lorenz. Fungerer alt i alt veldig bra. Eneste er at jeg har hatt problemen med direkte solskinn at den black'er ut. Dekke den litt til en stund, så er den i orden. Noen som har erfaring med dette også med andre plottere? Den har også ved et par anledninger ikke fått kontakt med C-MAP brikken. Etter dette lar jeg brikken stå konstant i plotteren. Jeg har en 7 års gammel Simrad 30 ce, som har vært opgradert 3 ganger. Er samme problemet der. Tør snart ikke ta ut brikken pga programet henger seg opp, zoomen tar 30 sec og mere. Brikkene har blitt for store, så produsentene tvinger oss til å skifte plotter hvert 5 år? Vist dette skal få lov til å fortsette. Og må samtidig kjøpe kartbrikker på nytt (kartrettighetene på nytt). Redigert 1.Mars.2008 av De Cåsta (see edit history) Sitér dette innlegget Tidligere nick "De Cåsta". Motto: Holde høyden og speed'en, sove minst mulig, og legge båten foran seg, aktenfor fortest mulig. Så en slipper å se den mere. Samtidig, å ha det veldig Gøy. Mine interesser er Short handed seiling. Jeg liker å Seile mest mulig. Eller ta seg en seiltur "Rundt Nordpolen". Jeg liker ikke Å ligge for lenge i havna. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.