klk Svart 14.Juli.2005 Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2005 Har motordata for Mercury i 4 og 5 hk versjon. Samme slagvolum, samme omdreiningstall, samme propell. Hvor blir den ekstra hesten av??? Sitér dette innlegget Link to post
Rammy Svart 14.Juli.2005 Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2005 Mercury - Mariner - Tohatsu 4 eller 5 hk er av samme støpen , forskjellen ligger i dekalene på dekselet . For å få ut 1 hk til av disse 4 hk. må en ta av forgasseren og pirke løs ( forsiktig ) den ene bladventilen som sitter fast .sitter på en plate mellom forgasser og veivhuset .Det er det som er "plomberingen " . Struper luft /bensinblanding . Virker som en enveisventil eller tilbakeslagsventil om en vil .Ergo må man ikke bende ventilen eller blikket for langt tilbake slik at den mister evnen til å lukke . Vet ikke om siste årsmodell er slik , men "eldre" modeller fra slutten av forrige århundre var sånn. Det samme gjelder Mercury 10 Hk Viking , samme kubikk som 15hk. men denne er strupet med en plate med masse små hull som sitter mellom forgasser og bladventil /veivhus . Denne fjernes . om det ikke blir 15 hk. så går det ivertfall mekbart bedre . Og ikke minst da må en vel ut med 675 kr i hk. avgift da om en skal være korrekt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.