Cerveza Svart 23.August.2009 Link til dette innlegget Svart 23.August.2009 Jeg bruker ikke tanken ombord til drikkevann. Har kjøpt to dunker fra clas ohlson som jeg bruker til det, bruker å ha oppi et par dråper aqua-clean når jeg har fyllt de opp. Sitér dette innlegget Link to post
vassb81 Svart 23.August.2009 Link til dette innlegget Svart 23.August.2009 (redigert) En kompis av meg driver med vannrensing, både i basseng og drikkevann. Fikk en flaske med noe som heter "one drop" som dreper 99.9 % av all bakterier i vann. Vet at Forsvaret og Colorline bruker dette i tankene sine. Vi snakker om ca 50 dråper med dette i en full tank med vann.. De har en nettside som kan besøkes ved interesse. Så vidt meg bekjent finnes det ikke noe som er bedre enn dette!! Adr er: http://www.mamut.net/poolsan/shop/ Jeg vil anbefale alle å sette seg inn i dette!!! Produktet er godkjent av Mattilsynet og Folkehelseinstituttet. Redigert 23.August.2009 av vassb81 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 24.August.2009 Link til dette innlegget Svart 24.August.2009 (redigert) En kompis av meg driver med vannrensing, Så vidt meg bekjent finnes det ikke noe som er bedre enn dette!! Adr er: http://www.mamut.net/poolsan/shop/ Jeg vil anbefale alle å sette seg inn i dette!!! produktet er sikkert bra det, men kr.843 for å teste produktet er drøyt, er nok til en tank hos meg. Total pris 100055 OneDrop 1.00 335.04 418.80 418.80 Porto og frakt 237.50 Andre gebyrer 187.50 Pris eks. mva NOK 675.04 Pris inkl mva NOK 843.80 Redigert 24.August.2009 av roger-jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
arkmarin Svart 24.August.2009 Link til dette innlegget Svart 24.August.2009 Bruker du Vodka eller Gin? Spøk til side; hvilken sprit bruker du? Teknisk sprit...? %...? Jeg er fra Trøndelag, slik at jeg bruker HB, men du får kjøpt 70% sprit på apoteket for desinfisering. Ei flaske på 3/4 l er nok. Alkoholblanding på over 17% er nok, ble jeg fortalt av en hygienesykepleier. Vanligvis er det en liten vannskvett igjen på tanken, slik at det blir litt utblandet, Sitér dette innlegget Arnehttp://www.arkmarin.no/ Link to post
Roger jo Svart 24.August.2009 Link til dette innlegget Svart 24.August.2009 Stikk aldri påfyllingsslangen ned i fyllestussen, den kan være full av bakterier på utsiden. Hva med hygienen, vasken først. Jeg er fra Trøndelag, slik at jeg bruker en hygienesykepleier. Vanligvis er det en liten vannskvett igjen på tanken, slik at det blir litt utblandet, Unnskyld, jeg får skylle på Siteringsreglene Det med varemerket burde alle forstått. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Fanafjord Svart 24.August.2009 Link til dette innlegget Svart 24.August.2009 For oss andre som ikke er fra Trøndelag, og heller ikke vil bruke Glenfiddich eller sprit fra apoteket til flere hundre kroner - rødsprit bør jo funke greit, når man skyller godt før man fylle tanken igjen? Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
vassb81 Svart 24.August.2009 Link til dette innlegget Svart 24.August.2009 Fra hjemmesiden til LABOLO kan jeg lese: "OneDrop som bestilles uten samsending med andre varer sendes PORTOFRITT" og "En flaske OneDrop behandler 400 liter vann til en kostnad på under en krone pr liter." Om man regner litt på dette blir det adskillig billigere enn å kjøpe vann på 5L dunker.. Men for all del, vi bruker penger ulikt vi alle. Skal innrømme at jeg ikke betalte noe for flasken jeg fikk av han. Skal iallefall prøve dette da det ikke kostet noe. Og jeg VET at vannet jeg drikker er 99,9% fritt for bakterier ol. Sitér dette innlegget Link to post
arkmarin Svart 24.August.2009 Link til dette innlegget Svart 24.August.2009 For oss andre som ikke er fra Trøndelag, og heller ikke vil bruke Glenfiddich eller sprit fra apoteket til flere hundre kroner - rødsprit bør jo funke greit, når man skyller godt før man fylle tanken igjen? Jeg har ikke prøvd rødsprit, men det vil gjøre samme jobben, men er usikker på om det setter smak. Prøv det. Sitér dette innlegget Arnehttp://www.arkmarin.no/ Link to post
Cerveza Svart 24.August.2009 Link til dette innlegget Svart 24.August.2009 Ville kanskje styrt unna biltema-rødspriten isåfall, eller er den fri for metanol nå? Sitér dette innlegget Link to post
Enes 44 Svart 25.August.2009 Link til dette innlegget Svart 25.August.2009 (redigert) Tapper ned tanken og renser filter hver vår. Har ikke gjort ren selve tanken. Alle i familien driker vannet, og ingen har blitt syke (Men nå er det vel også slik at det vannet som fylles på er kloret av vannverket.) Redigert 25.August.2009 av Enes 44 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
alidal Svart 10.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2014 Er det kommet noe revolusjonerende på markedet for å unngå dårlig smak/lukt på ferskvann siden denne tråden i 2009? Sitér dette innlegget Link to post
tobixen Svart 10.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2014 (redigert) Det er blitt trukket frem noen produkter i andre tråder. Jeg tror jeg har fanget alt opp på båtwiki-siden for vannkvalitet og vanntank: http://www.baatwiki.no/wiki/Vanntank Selv tror jeg at god gjennomstrømning er viktig, å unngå at samme vann blir stående for lenge på tanken. Også tror jeg det er viktig å ikke gjøre visuelle inspeksjoner av vanntanken, vannet smaker best når man ikke vet hva som gror på tankveggene ;-) Redigert 10.Oktober.2014 av tobixen (see edit history) Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.