Jump to content

Noen som kjenner denne 23 fots tresnekka?

Røvern

Recommended Posts

Da vi solgte snekka vår for 5-6 år siden ble den solgt til en entusiast.

"Entusiasten" var strålende fornøyd over å ha fått kjøpt drømmebåten.

Han tøffet over fjorden fra Fredrikstad, ned sørlands-kysten og hjem til Stavanger-traktene et sted.

Båten er/var 23 fot, og etter sigende hjemme-bygget i Fredrikstad på midten/slutten av 20 tallet.

Et år eller så senere fikk jeg en telefon fra en Stavanger-kar som hadde sett båten i en sørgelig forfatning.

(Det viste seg at den fortsatt sto registrert på på mitt navn i registret.)

Den hadde pirat-flagg, fillete kalesje, var "full" av søppel og tomme øl-flasker.

"Entusiasten" gikk visst fort lei...... :sad:

Noe senere fikk jeg en ny telefon fra en person ved en maritim skole eller noe lignende i Stavanger-området.

Han lurte på om jeg snart kunne komme å hente "vraket" da den lå på privat grunn. :sad:

Jeg forklarte at båten var solgt, og etter dette har jeg ikke hørt noe.

Noen som har sett eller kjenner noe til båtens videre skjebne?

Her er et bilde:

duppen.jpg

I 2002 kjøpte jeg en båt i Asker. Det var en 25 fot seilbåt fra 1976 med en 8 hk yanmarmotor. Sommerferien gikk med til å seile den til Bergen. Når vi skulle gjøre strekket egersund-tananger ble det en liten bris så vi skulle seile litt. Brisen forsvant og vi ble tatt igjen av en snekke som minnet veldig om den på bildet. Fyren i snekka kom inntil oss og spurte om veien til stavanger. Mannen hadde ikke kart og dette var like etter jærens rev. I stedet for kart hadde han en kasse øl og noe snop. Han satt i bar overkropp og var veldig brun og blid :smiley: . Så vi forklarte han at det bare var å "følge land på høyre hånd til det tok slutt ved en fyr (tungenes). Sving så til høyre til kursen er ca sør-østlig. Da skal du kunne se stavanger." Så aldri noe mer til båten. Kan det har vært din båt?

mvh

Viggo

Motorbåt er harry - A. Rosèn

Konfererte litt med fruen, og året vi solgte snekka var 2002.

Skulle ikke forundre meg mye om det var han nei.

Jeg kjørte ham rundt slik at han fikk handlet det han trengte til turen,

og øl var med på handlelista for å si det sånn. Masse øl!

Han hadde også med seg en liiiten hund på turen.

Han hadde en GPS, men kun med vei-kart. :lol:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...