Jump to content

Oppussing av Sollux 24 AC


edo

Recommended Posts

Jeg synes det er moro å se bilder fra andres oppussingsprosjekter så jeg legg ut noen bilder av min gamle sollux 24 AC som jeg pusset opp i 2003.

Båten er fra 1979 med en 33hk yanmar som har gått helt feilfritt. Min far bygde båten som halvabrikat, jeg kjøpte den i 2002 og pusset den opp.

Byttet skottbekledning, nye dørker i teaklaminat, trekte om puter ute og inne, nye gardiner og pusset og lakket alt teak. Båten er nå solgt.

 

fc_for.jpg

 

fc_etter.jpg

 

fc2_for.jpg

 

fc2_etter.jpg

 

ute_for.jpg

 

ute.jpg

 

ute2.jpg

 

ute3.jpg

Redigert av edo (see edit history)

Sollux 24 AC

Scand Baltic 29

Scand 360SE

Link to post
Share on other sites

Fine bilder! Har hatt samme båt og gjort samme jobben som deg. Reiv ut alt bortsett fra motor. Bygget ny innredning i eik, som eg synes ble veldig lyst og fint.

 

Elles synes eg faktisk Sollux 24 er den fineste snekken i denne klassen. Synes igrunn det er rart at f.eks Nidelv 24 er mer populær. Solluxen er genialt innredet med 3 seter i fartsredningen, ingen motorkasse, stor pentry og gode farts og sjøegenskaper...

Link to post
Share on other sites

Når jeg skulle ha gammal-ny snekke for et par år siden, så jeg på hanto, joda, nidelv og sollux. Jeg skulle ha båt uten akterkabin. Valget ble sollux pga den store plassen under kallesjen. De andre båtene hadde større kabin enn solluxen, men jeg bruker ikke kabinen til noe annet enn å sove i...

 

Er strålende fornøyd iallefall, selv om jeg ikke har mer enn 2 plasser i fartsretningen!

Bygdetulling med båtførerbevis!

Link to post
Share on other sites

  • 5 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...