Jump to content

Utløp fra lensepumpe

Lars H.

Recommended Posts

Hei.

I min Saga 27 er det en manuell lensepumpe med en vender slik at en kan velge om en vil lense fra motorrommet, eller fra rommet under salongen fremme. I tillegg til dette, har jeg en elektrisk pumpe i motorrummet med egen slange ut.

Har nå kjøpt en pumpe til å ha fremme (det er vel der det først går hull dersom en smeller på). Plasseringen av pumpen er grei, men fatter ikke hvordan jeg skal få skjult slangen slik at utløpet kan komme godt over vannlinjen. Kan liksom ikke godt la den gå opp gjennom sittebenken og videre opp langs skottet opp mot dollbordet!

Har noen av dere andre Saga-eiere et forslag til løsning?

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Hei.

Jo, det er kanskje en løsning. Det er slikt det er gjort det med den manuelle pumpen. Der er det støpt inn et rør i skottet mellom salongen og aktre del, og så slange frem til venderen. Kan jo gjøre det samme for denne pumpen, dog med eget utløp, ikke dumt det, - du. Takk!

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...