Jump to content

Anbefaling varmtvannsbereder

hermansen

Recommended Posts

Jeg lurer på om jeg skal bytte bereder i min båt. Volummessig er den på 6 US gallon (ca 22,5 liter) og det er bra nok. Men det blir så fort kaldt.

I min forrige båt var vannet varmt (20 liter Quick bereder) etter 10-15 min. kjøring (den hadde KAD32 motor). Nå går det nesten 30 min (KAD300 motor) før det er like varmt og etter 12 timer er det kaldt. På den forrige kunne jeg faktisk vaske opp etter nesten 1 døgn. Bereder er bygget inn i en slags kasse og jeg vet derfor ikke hvilket merke det er.

Så jeg tenker alvorlig på å bytte og har følgende krav/ønsker:

Volum: Minst 20 liter

Må kunne varme opp vann både via 220volt (landstrøm) og fra motor.

Må ha tappekran

Det er sikkert andre her ute som har gjort dette før meg og har erfaringer med hvilke som holder lenge på varmen.

/Øystein

Jeg lurer på om jeg skal bytte bereder i min båt. Volummessig er den på 6 US gallon (ca 22,5 liter) og det er bra nok. Men det blir så fort kaldt.

I min forrige båt var vannet varmt (20 liter Quick bereder) etter 10-15 min. kjøring (den hadde KAD32 motor). Nå går det nesten 30 min (KAD300 motor) før det er like varmt og etter 12 timer er det kaldt. På den forrige kunne jeg faktisk vaske opp etter nesten 1 døgn. Bereder er bygget inn i en slags kasse og jeg vet derfor ikke hvilket merke det er.

Så jeg tenker alvorlig på å bytte og har følgende krav/ønsker:

Volum: Minst 20 liter

Må kunne varme opp vann både via 220volt (landstrøm) og fra motor.

Må ha tappekran

Det er sikkert andre her ute som har gjort dette før meg og har erfaringer med hvilke som holder lenge på varmen.

/Øystein

Min erfaring har vært at Quick gir masse for pengene. Hvis du ser et bilde av gjennomskårede beredere, er isoterm og Quick overlegene de andre. Mange rørspiraler som gir fantastisk rask oppvarming.

isotherm litt dyrere, så derfor valgte jeg Quick.

les test

TEST

jeg valgte så liten bereder helt bevisst. Det er når tanken er tom, at det virkelig gjelder - rask oppvarming og lite varmetap.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...