hermansen Startet 4.Mars.2008 Link til dette innlegget Startet 4.Mars.2008 Jeg lurer på om jeg skal bytte bereder i min båt. Volummessig er den på 6 US gallon (ca 22,5 liter) og det er bra nok. Men det blir så fort kaldt. I min forrige båt var vannet varmt (20 liter Quick bereder) etter 10-15 min. kjøring (den hadde KAD32 motor). Nå går det nesten 30 min (KAD300 motor) før det er like varmt og etter 12 timer er det kaldt. På den forrige kunne jeg faktisk vaske opp etter nesten 1 døgn. Bereder er bygget inn i en slags kasse og jeg vet derfor ikke hvilket merke det er. Så jeg tenker alvorlig på å bytte og har følgende krav/ønsker: Volum: Minst 20 liter Må kunne varme opp vann både via 220volt (landstrøm) og fra motor. Må ha tappekran Det er sikkert andre her ute som har gjort dette før meg og har erfaringer med hvilke som holder lenge på varmen. /Øystein Sitér dette innlegget Link to post
Frikar Svart 4.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2008 så en test i båtmagasinet tror jeg, muligens disse tankene var større men da holdt isothemp best. espen Sitér dette innlegget Link to post
Thorlyn Svart 4.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2008 Ingen over ingen ved siden..: Isotemp De har tanker i både slim serie og basic. Basic er bedre. prisen er ikke noe høyere enn andre leverandører. Detter nå min mening Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
Miss Amalie Svart 4.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2008 Jeg lurer på om jeg skal bytte bereder i min båt. Volummessig er den på 6 US gallon (ca 22,5 liter) og det er bra nok. Men det blir så fort kaldt. I min forrige båt var vannet varmt (20 liter Quick bereder) etter 10-15 min. kjøring (den hadde KAD32 motor). Nå går det nesten 30 min (KAD300 motor) før det er like varmt og etter 12 timer er det kaldt. På den forrige kunne jeg faktisk vaske opp etter nesten 1 døgn. Bereder er bygget inn i en slags kasse og jeg vet derfor ikke hvilket merke det er. Så jeg tenker alvorlig på å bytte og har følgende krav/ønsker: Volum: Minst 20 liter Må kunne varme opp vann både via 220volt (landstrøm) og fra motor. Må ha tappekran Det er sikkert andre her ute som har gjort dette før meg og har erfaringer med hvilke som holder lenge på varmen. /Øystein Min erfaring har vært at Quick gir masse for pengene. Hvis du ser et bilde av gjennomskårede beredere, er isoterm og Quick overlegene de andre. Mange rørspiraler som gir fantastisk rask oppvarming. isotherm litt dyrere, så derfor valgte jeg Quick. les test TEST jeg valgte så liten bereder helt bevisst. Det er når tanken er tom, at det virkelig gjelder - rask oppvarming og lite varmetap. Sitér dette innlegget Mitt prosjekt - Bygging av Mahogny - Triple Cockpit 22 fot https://baatplassen.no/i/topic/96443-prosjekt-nye-mahognybygg-i-fredrikstad/page-9 Link to post
terron Svart 4.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2008 Har isoterm i min båt og er meget fornøyd med denne. Har masser av varmt vann etter kun 30 minutter kjøring. Men mest imponert er jeg over at det fortsatt er lunk i vannet 5 dager etter at montoren har stoppet. Sitér dette innlegget Link to post
hermansen Svart 4.Mars.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2008 Takk for tipsene. Viste det var noen som hadde gjort dette før. Får sjekke opp Isotemp og Quick sine. /Øystein Sitér dette innlegget Link to post
borref Svart 4.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2008 Jeg byttet ut min US variant i fjor våres og valgte da en Quick (firkantet type) som jeg er veldig godt fornøyd med (vurderte også Isotemp på basis av testen i Båtmagasinet). Den holder godt på varmen og kjølevanns spiralen er svært effektiv og langt bedre enn min originale bereder. Anbefales på det "varmeste." Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 4.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2008 Jeg har en Quick og er fornøyd med den. Jeg tror du kan kjøpe forskjellige Watt-effekter på 230 volt kolben dersom du også ønsker mulighet for elektrisk oppvarming av vannet. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.