tuffff Startet 4.Mars.2008 Link til dette innlegget Startet 4.Mars.2008 Jeg vurderer en båt fra tidlig syttitall som har en Volvo med 124 hk. Noen som vet hvilken motor dette kan være? mvh tuffff Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 4.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2008 Er det turbo på den? Ant. sylindre? TAMD31 er vel 124hk? Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
tuffff Svart 4.Mars.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2008 Aner foreløpig ikke hvor mange sylindre eller om turbo. Eier er ikke å treffe på noen dager, så jeg tenkte jeg skulle få noen generelle betraktninger om motoren så lenge. mvh tuffff Sitér dette innlegget Link to post
horg Svart 4.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2008 tdm 40b ble også levert som 124 hk Sitér dette innlegget Link to post
tuffff Svart 4.Mars.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2008 TAMD31 er vel 124hk? tdm 40b ble også levert som 124 hk Takker - begge disse er vel relativt slitesterke motorer? MD32 var vel mindre? Har hørt litt negativt om den. mvh tuffff Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 4.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2008 MD32 var vel på 106hk..? Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Gullfisk Svart 4.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2008 Tipper det er tmd40A rekkesekser med turbo. Svakheten på disse, er vel marinisering. Litt snaut dimensjonert, så det skal ikke mye reduksjon til i gjennomstrømning/kjøleeffekt før det er fare for varmkjøring som dermed kan skade på topp.Hus til varmeveksler og oljekjøler kan være utsatt for tæring ved tilkobling av saltvannskrets. Røyk ved kald motor. Fin gange. Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 4.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2008 heey, hvem sa det var diesel..?? Sitér dette innlegget Link to post
Gullfisk Svart 4.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2008 Det har du rett i at ingen har sagt, men det sto hva det KAN være. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 4.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2008 heey, hvem sa det var diesel..?? Bensinerene til Volvo rundt 124 hk på den tiden var vel hhv 105, 115 og 130hk, så da er det vel nærliggende å tenke at vi snakker om en dieselmotor... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Bearded Beast Svart 4.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2008 (redigert) volvo sin aq140 er 125 hk. fra 70 tallet. men nå opplyses det ikkje stort her nei. om det er fast aksling eller hekkaggregat eller noe så.. var nå mye bensinmotoren på den tiden Redigert 4.Mars.2008 av Korsnes (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
tuffff Svart 5.Mars.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2008 Diesel med aksling og Volvo og 124 hk er de eneste opplysningene som foreligger foreløpig. Jeg slår meg til ro inntil videre med at det er en Tamd31 eller en Tmd40 og at disse motorene er relativt kurante og greie, bortsett fra noe kjøleproblemer på Tmd40. Så får jeg heller få litt mere kjøtt på beinet til helgen. mvh tuffff Sitér dette innlegget Link to post
27 knop Svart 5.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2008 Begge er diesel i følge volvo-pentas motorregister. Men gi beskjed, dersom det er feil. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.