Mastiff Startet 4.Mars.2008 Link til dette innlegget Startet 4.Mars.2008 Til i fjor sommer bygde jeg en flott sanketeine, ca 30 cm høy og rundt 1x1 meter. Jeg liker å fore opp krabbene et par uker før jeg spiser dem, og i den tradisjonelle vaskemaskinstrommelen betyr det at det blir fullt av råtten fisk, slam og dritt. Krabbene er jo like gode, men de lukter j... før de blir kokt! Og fruen liker det så avgjort ikke... Så jeg bygde altså en fin teine av treverk. Og mistet 40 krabber fra den siste runden! Det viste seg at tremark hadde gått i teina og ødelagt en spile, så sleipingene fant en vi til frihet og benådning! Selv var jeg ikke like blid... Fins det noe å få kjøpt som kan brukes? Jeg har sett noen sanketeiner, men for det første er de for små (rundt 60 cm i diameter) og unødvendig høye (80 cm), pluss at nettingen er så finmasket at det antakeligvis vil bli like mye råttenskap og dritt der når de fores over noen uker. Dessuten kan en flokk med krabber klype seg gjennom netting hvis de går der for lenge. Jeg vet ikke om jeg gidder å bruke en søndag ettermiddag i år igjen, for jeg var bra gretten da luringene kom seg ut! Og det skal ikke gjenta seg! :nono: Forslag om en solid teine med passende form og materiale mottas med takk! Sitér dette innlegget Link to post
m/s draugen Svart 4.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2008 Ett lite og muligens dumt forslag,men jeg lar det stå til.Hva med de sammenleggbare hundeburene.De består av bare netting og er sikkert veldig billig å få kjøpt brukt.Ang.rust må det vel gå an å male/lakkere de???? Sitér dette innlegget Link to post
Sebaldus Svart 5.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2008 Sett noen som bruker slike digre plasttanker på 800 eller 1000 litter. Noen av disse kommer jo med en slags nett rundt. Må jo selvsagt kappe en hel del hull... Sitér dette innlegget Link to post
MagneO Svart 6.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2008 Fore opp krabbene har jeg ikke gjort (det skal sies at jeg ikke fisker mye krabbe). Hvordan gjør du det? Gir dem fisk eller? Mvh MagneO Sitér dette innlegget Link to post
mavi Svart 6.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2008 Den siste jeg lagde var av impregnerte materialer og foreløpig har vi ikke sett noen tegn til tremark enda. Jeg tørker den hvert år og sjekker at bordene er hele foran hver sesong og også gjennom sesongen. For midt vedkommende har dette funke veldig bra i mange år og de har alltid holdt mere enn det din gjorde. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.