arnstein156 Startet 4.Mars.2008 Link til dette innlegget Startet 4.Mars.2008 Hei! En bekjent av meg sjøsatte i dag sin nyimporterte 2004-mod SeaRay 240 Sundancer. Motoren er en 260HK MPI Mercruiser. Når han slår på tenningen starter samtidig en alarm. Motoren går fint, ser ut som om vann, reimer og annet er som det skal. Forventer ikke at diagnosen blir stilt med denne enkle og korte beskrivelsen, men tror han blir veldig takknemlig hvis noen har noen tips og erfaringer fra dette. Arnstein156 Sitér dette innlegget You'll never walk alone | Klubb Alfa Romeo Norge Link to post
chagall Svart 4.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2008 Hei, skal ikke påstå at jeg er noen ekspert på Mercruiser, men det er normalt at man får en pipelyd når man setter på tenningen. Dette gjelder på de fleste nyere Mercury`s utenbordsmotorer og indikerer at alt er i orden. De kaller det normal system test. Denne pipelyden "alarmen", skal stoppe så snart motoren starter. Hvis han har brukerhåndboken på denne kan han sikkert finne det der. Sitér dette innlegget Link to post
jma001 Svart 4.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2008 Hei På alle mine MerCruisere (jeg har hatt 3 ulike motoriseringer) har denne alarmen eksistert. Ved påslått tenning starter alarmen.........Så snart man vrir om nøkkelen og motor er startet, slås alarmen av - som en indikasjon på at alle tester er i sjekket OK. Sitér dette innlegget Link to post
Ben Sin Svart 4.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2008 Hei. Denne alarmen skal slutte å pipe når motoren starter. Da er alt ok. Den varsler: Lavt oljetrykk, høy kjølevannstemperatur og lavt oljenivå på drev. Sitér dette innlegget Link to post
Xlnt Svart 4.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2008 (redigert) Tipper det er for lite olje på tanken til drevet eller at flottøren i oljetanken har hengt seg opp. Det er kun 3 ting det kan være slik som østkyst hustler sier Den varsler: Lavt oljetrykk, høy kjølevannstemperatur og lavt oljenivå på drev. Man kan jo nappe av ledningen til følerene for å sjekke om det er noen av de som det er noe galt med, alarmen går så fort en av følerene slår over til jord. -Xlnt Redigert 4.Mars.2008 av xlnt (see edit history) Sitér dette innlegget 00 Glastron SX225 Jeanneau so 42 ds Bavaria 44 Vision Jeanneau 50 DS Link to post
chagall Svart 4.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2008 Hei, som de fleste her nevner skal lyden (alarmen) stoppe når motoren starter. Hvis ikke er det feil i systemet. Se vedlegg på engelsk: CA248 Audio Warning System Your MerCruiser power package may be equipped with an Audio Warning System. 1 The audio warning system buzzer will sound if one of the following occur: A Insufficient Oil Pressure B Excessive Engine Temperature C Insufficient Drive Lubricant NOTE: To provide a test of the system, the audio warning buzzer will sound when the ignition switch is first turned to the run position, prior to cranking the engine. Once the engine starts, the buzzer should stop. ! CAUTION Avoid engine damage. Do not operate engine once the buzzer has sounded EXCEPT TO AVOID A HAZARDOUS SITUATION. The Audio Warning System will not protect the engine from damage. It is designed to warn the operator that a problem has occured. When the buzzer sounds with the engine running, stop engine immediately. Investigate cause and correct it, if possible. If cause cannot be determined, consult your Authorized MerCruiser Dealer. Sitér dette innlegget Link to post
arnstein156 Svart 4.Mars.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2008 (redigert) Hei. Denne alarmen skal slutte å pipe når motoren starter. Da er alt ok. Den varsler: Lavt oljetrykk, høy kjølevannstemperatur og lavt oljenivå på drev. Den stopper ikke når motoren starter. Alarmen er en "pling pling"-lyd. Redigert 4.Mars.2008 av arnstein156 (see edit history) Sitér dette innlegget You'll never walk alone | Klubb Alfa Romeo Norge Link to post
Ben Sin Svart 4.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2008 Da er det en feil, eller en feil med en av giverne. Sitér dette innlegget Link to post
GeirFrode Svart 4.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2008 Tipper det er for lite olje på tanken til drevet eller at flottøren i oljetanken har hengt seg opp. Hvis du er sikker på at det er oljetrykk på selve motoren, så setter jeg en femmer på at det for lite olje i tanken til drevet. Er den bare litt under halvfull, kan alarmen gå. Sitér dette innlegget Link to post
Kurt Børge Svart 4.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2008 Tusen takk skal dere ha og spesielt deg Arnstein. Skal sjekke tanken til drevet siden det sansynligvis er der feilen sitter. Båten har jo et Bravo 3 drev med separat oljetank innvendig. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.