Jump to content

Yanmar 3GM30F - Hvor får jeg tak i sjøvannspumpe eller deler?

magbolme

Recommended Posts

Ref tidligere innlegg. Har en sjøvannspumpe til Yanmar 3GM30F som lekker (fra akslingen, og ikke fra impellerdelen). Trenger sårt å få fikset dette før påske. Jeg sliter med å få skrudd fra hverandre pumpa, og klarer vel heller ikke å få tak i deler før påske?!?!?

Har bestilt pumpe fra USA (kostet ca 1400,- inkl. frakt eks. moms), men det viste seg at de ikke kunne levere så raskt som lovet.

Den lokale Yanmar-forhandleren i Stavanger, Yachsenteret kan skaffe pumpa til den nette sum av 6550,- (puh!).

Noen som kjenner til andre som kan skaffe pumpe eller deler til denne?

Skipper på S/Y "Hei serr'u serr'u hatten!"

Ta en ringerunde til alle Yanmar verksted og forhør deg om de har delene (lager og simmer-ring). Har de delene kan du sikkert sende dem pumpen i posten.

Jeg hadde også pipling av vann ut av hullet i pumpehuset for et par år siden og deler måtte bestilles opp fra Nederland-noe som tok atskillige uker (noe som bare burde ta noen dager). Jobb, deler og ny impeller kom på rundt 1600kr.

Hei

Prøv Røksund Mekaniske Verksted, vet ikke pris.

tlf52836643

Takk for godt tips!

Skulle allikevel til nordfylket dagen etter. Røksund mek reparerte pumpa på dagen til den nette pris av 625,- inklusive ny foring, O-ring og impeller. Slå den!

Alt i alt fantastisk service og rimelig pris!

Dette sparte meg for mange penger og ergrelser!

Skipper på S/Y "Hei serr'u serr'u hatten!"

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...