magbolme Startet 5.Mars.2008 Link til dette innlegget Startet 5.Mars.2008 Ref tidligere innlegg. Har en sjøvannspumpe til Yanmar 3GM30F som lekker (fra akslingen, og ikke fra impellerdelen). Trenger sårt å få fikset dette før påske. Jeg sliter med å få skrudd fra hverandre pumpa, og klarer vel heller ikke å få tak i deler før påske?!?!? Har bestilt pumpe fra USA (kostet ca 1400,- inkl. frakt eks. moms), men det viste seg at de ikke kunne levere så raskt som lovet. Den lokale Yanmar-forhandleren i Stavanger, Yachsenteret kan skaffe pumpa til den nette sum av 6550,- (puh!). Noen som kjenner til andre som kan skaffe pumpe eller deler til denne? Sitér dette innlegget Skipper på S/Y "Hei serr'u serr'u hatten!" Link to post
elvira Svart 5.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2008 Hei Prøv Røksund Mekaniske Verksted, vet ikke pris. tlf52836643 Sitér dette innlegget Link to post
atletico1 Svart 5.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2008 Ta en ringerunde til alle Yanmar verksted og forhør deg om de har delene (lager og simmer-ring). Har de delene kan du sikkert sende dem pumpen i posten. Jeg hadde også pipling av vann ut av hullet i pumpehuset for et par år siden og deler måtte bestilles opp fra Nederland-noe som tok atskillige uker (noe som bare burde ta noen dager). Jobb, deler og ny impeller kom på rundt 1600kr. Sitér dette innlegget Link to post
MortenK Svart 5.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2008 Ta en telefon til LA-SA motor på Vækerø i Oslo. Der fikk jeg nye simmerringer og pakninger til min sjøvannspumpe på dagen (1GM10). Sitér dette innlegget s/y "Arnegrut", Asker Link to post
magbolme Svart 7.Mars.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2008 HeiPrøv Røksund Mekaniske Verksted, vet ikke pris. tlf52836643 Takk for godt tips! Skulle allikevel til nordfylket dagen etter. Røksund mek reparerte pumpa på dagen til den nette pris av 625,- inklusive ny foring, O-ring og impeller. Slå den! Alt i alt fantastisk service og rimelig pris! Dette sparte meg for mange penger og ergrelser! Sitér dette innlegget Skipper på S/Y "Hei serr'u serr'u hatten!" Link to post
index Svart 7.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2008 Se det ja! Etter hva jeg forstod så er han faktisk Vestlandets største leverandør av Johnson pumper, så da er det nok litt deler å få tak i der også ja... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.