Bartender Startet 5.Mars.2008 Link til dette innlegget Startet 5.Mars.2008 Har en Bartender 26". Den er laget plywood (kryssfiner). Båtpussen nærmer seg snart igjen og i den forbindelse ønsker jeg gode tips og forslag, om hvilken type maling jeg skal bruke på skroget? Har hittil brukt seajet sin type, men er ikke helt fornøyd med finishen. Og ønsker en litt "hardere" overflate. Forslag mottas med takk c",) Sitér dette innlegget Link to post
vikers Svart 5.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2008 Lakkmaling gir en "hardere" og blankere finish. Link er kun et eksempel, jeg har selv ikke erfaring med dette merket, men tror nok jeg også skal bruke lakkmnaling i år.. Sitér dette innlegget Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!! Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand. Link to post
skage Svart 5.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2008 Burde du ikke gå for en 2 komp? Sitér dette innlegget Link to post
Bartender Svart 6.Mars.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2008 (redigert) Ja ikke vet jeg... Er fersk i gamet her. Så litt utdypning om hva og hvorfor hadde vært til stor hjelp. Redigert 6.Mars.2008 av Bartender (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
MagneO Svart 6.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2008 Har du bygget bartenderen selv? Eller kjøpt den? Jeg har en fantasi om å bygge en basert på et spantebyggesett (19 foter altså). Er den så god i sjøen så "reklamen" sier? Mvh MagneO Sitér dette innlegget Link to post
Bartender Svart 6.Mars.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2008 (redigert) Jeg kjøpte den for ca 2 år siden. Båten går veldig bra i sjøen. Har en 70 hk Ford stående i min. Marsjfart 10-12 knop. Maksfart 15 knop. Det synes jeg er mer enn bra nok på en slik halvplaner. US Coastguard brukte så vidt jeg vet, denne typen for "en del" år siden. Noe som burde være et kvalitetsstempel c",) Redigert 6.Mars.2008 av Bartender (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
tuffff Svart 6.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2008 Jotun sin Shipolin er blank og fin skipsmaling. Enkomponent og lett å stryke ut. Jeg hadde brukt denne. mvh tuffff Fin båt forresten. Sitér dette innlegget Link to post
MagneO Svart 6.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2008 Er den bygget i Norge? Mvh Sitér dette innlegget Link to post
Bartender Svart 6.Mars.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2008 Jotun sin Shipolin er blank og fin skipsmaling. Enkomponent og lett å stryke ut. Jeg hadde brukt denne. mvh tuffff Fin båt forresten. Takk c",) Sitér dette innlegget Link to post
Bartender Svart 6.Mars.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2008 Båten er bygget i Norge ja. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.