Bitteliten Startet 6.Mars.2008 Link til dette innlegget Startet 6.Mars.2008 Har tatt min årlige sjekk av forsikringer. Er i dag forsikret i Norwegian Broker - de har samme premie som i fjor - ca 18500. Sendte en mail til Quality Broker som nå ser ut til å hete Qulatiy Marine AS. De ligger plutselig nesten 5000 kroner lavere i premie !! Quality forsikrer båten gjennom NEMI som er et norsk selskap. NB forsikrer gjennom et engelsk selskap Er det noen her som har formening om det ene er bedre enn det andre? Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 6.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2008 Tja, jeg har valgt Quality Marine som er et nyopprettet datterselskap av QB. Har til nå kun hat positive erfaringer med dem. Sitér dette innlegget Link to post
alidal Svart 7.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2008 Er motoren også forsikret til den prisen i QB? Jeg har QB, men der er ikke motor med i forsikringen. (Er selvsagt mulig, men da til en del høyere pris) Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 7.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2008 Jeg har hatt quality broker og hatt skade og det var imponerende hvordan de lynraskt behandlet skade , sendte takstmann og gjorde opp. Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 7.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2008 Er motoren også forsikret til den prisen i QB? Jeg har QB, men der er ikke motor med i forsikringen Motor er med, men kun inntill den er 5 år. Dvs, egentlig ingen verdi da reklasmasjon vil dekke skaden. Sitér dette innlegget Link to post
h2o Svart 7.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2008 (redigert) Hadde inne noen forespørsler når jeg fikk den nye båten, var litt skuffet av QB da de ikke svarte på forespørselen min, sendte inn 2 ganger. Mulig det har å gjøre med bytte av navn? jeg brukte deres web skjema til å spørre på så det burde de vel se om de har byttet navn. Når jeg opplever at de ikke svarer på en slik forespørsel, lurer jeg litt på om hvor lett tilgjengelige de er i forbindelse med skade eller annen kommunikasjon. Redigert 7.Mars.2008 av h2o (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
alidal Svart 7.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2008 Motor er med, men kun inntill den er 5 år. Trodde det var 8 år? Eller mulig det var hos IF. Sitér dette innlegget Link to post
wave Svart 7.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2008 Jeg har hatt quality broker og hatt skade og det var imponerende hvordan de lynraskt behandlet skade , sendte takstmann og gjorde opp. Godt å høre. Har vært litt usikker på kvaliteten ved skadeoppgjør. Min egen erfaring med QB har dreid seg om å betale inn premien. Og det går jo stort sett greit i alle selskaper... Sitér dette innlegget Link to post
Victora III Svart 7.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2008 (redigert) Hadde samme vurdering som deg i fjor, Bitteliten. Stusset også over prisforskjellen, og registerte at de hadde gått over til dette norske selskapet. Det er nok årsaken til prisforksjellen så vidt jeg forstod. Kunne ikke heller finne noen vesentlige forksjeller i vilkårene til de to, og valgte QB. Hadde fra før NB og har ingen negative erfaringer med noen av dem. Ellers så synes jeg 18.500,- var mye selv på Windyen din. Betaler 6000 for min. Jeg har hatt quality broker og hatt skade og det var imponerende hvordan de lynraskt behandlet skade , sendte takstmann og gjorde opp. Dette var interessant informasjon. Det har vært en del diskusjoner her om disse selskapene, men få med konkret brukererfaring. Redigert 7.Mars.2008 av Swande (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 7.Mars.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2008 Hadde samme vurdering som deg i fjor, Bitteliten. Stusset også over prisforskjellen, og registerte at de hadde gått over til dette norske selskapet. Det er nok årsaken til prisforksjellen så vidt jeg forstod. Kunne ikke heller finne noen vesentlige forksjeller i vilkårene til de to, og valgte QB. Hadde fra før NB og har ingen negative erfaringer med noen av dem. Ellers så synes jeg 18.500,- var mye selv på Windyen din. Betaler 6000 for min. Prisen kommer an på forsikringssummen Motorskade er ikke med i QB's tilbud - det kan gis mot et tillegg på 12%. Ellers ser det rimelig greit ut synes jeg. Sitér dette innlegget Link to post
EIRINA Svart 7.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2008 Vi har IF og betaler 9800 for full kasko om motoren er med der er jeg ikke sikker på men den er dekket opp av garantien nå så får jeg skjekket dette nærmere opp. Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 7.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2008 Jeg lurer litt på hvilke betingelser dere har på de forskjellige forsikringene. Når det gjelder fartsområde gjelder min forsikring i NB for: Europeiske farvann 50 - 65 grader nord, 0 - 25 grader øst (i tidligere forsikringer gjaldt disse kun for Norge, og jeg måtte betale ekstra hver gang jeg reiste til Tyskland, Danmark og Sverige). Gjelder kun for privat bruk av båten, dvs ikke utleie. Forsikringen er for helårsbruk. Ansvaret er kr 15.000.000. Kasko er 3.520.000. Maskinskade er dekket. Jeg lurer særlig på hvilket fartsområde forsikringen dekker. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 7.Mars.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2008 (redigert) Jeg har samme som deg Roald - i NB. QB har samme fartsområde. Forsikringssummen min er 3,3 millioner inkl maskinskade. Seilingsområde er Europeiske farvann 50 - 65º N. , 0 - 25º E.(Ekskl. Russland, Baltiske stater og Polen) Båten kan ikke brukes i perioden 01.11 - 01.04 Norwegian Broker koster ca 18.500/år. Forsikringsselskapet er Navigators and General - som er et stort engelsk forsikringsselskap. En av de tingene jeg er usikker på ved et eventuelt bytte til QB er å gå fra engelsk til norsk forsikringsselskap da det norske er et pyttelitet selskap. Redigert 7.Mars.2008 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 7.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2008 Bitteliten, dersom du går fra NB (Norwegian Broker) til QB (Quality Broker) vil det få følger for hvilket farvann du kan seile i? For noen år siden fikk jeg opplyst at QB høynet premien for seilas utenfor norden. Det er mulig jeg tar en tur fra Limfjorden til Helgoland til sommeren. Derfor trenger jeg en forsikring som også dekker dette området. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 7.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2008 Noe av forklaringen på til dels store forskjeller i pris på forsikring (også i samme selskap) kan være geografi! Hvis man ikke sier noe annet så vil man betale en pris basert på hjemmeaddresse/postnummer, men kanskje båten ligger i en havn/kommune med annen addresse/postnummer og det kan gjør at prisen blir en helt annen. Jeg sparer i hvertfall en god del penger på å påpeke addressen til båtens hjemmehavn! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
roaldbj Svart 7.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2008 Takk for tipset - har du i tillegg noen formening om hva som mer de dyreste havnene og de billigere havnene - når det gjelder premien? Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 7.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2008 For å gjøre det "enkelt" så kan jo også det variere fra selskap til selskap siden prisen (premien) man betaler jo er basert på statistikk (det enkelte selskaps?) og risiko. Ved tegning av forsikring har jeg vært helt åpen om dette når jeg har snakket med forsikringsselskapene og det har ikke vært noe problem. Har da valgt det som har vært billigst for meg og ingen innvendinger fra selskapet om det. Et eksempel; seilbåten kunne jeg enten forsikre med addresse Asker hvor jeg bor, annet postnummer i Asker hvor båten har båtplass eller ved hytta i Kragerø og brukt det som båtens hjemmehavn. Spurte om pris for alle alternativer og valgte det billigste! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Bitteliten Svart 7.Mars.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2008 Bitteliten, dersom du går fra NB (Norwegian Broker) til QB (Quality Broker) vil det få følger for hvilket farvann du kan seile i? QB's fartsområde er Europeiske farvann 50 - 65º N. (t.o.m. Namsos) , 0 - 25º E. I perioden 1/6 - 15/8 er fartsområdet utvidet til 6º W Vet ikke helt hvor langt W 6grader W er Sitér dette innlegget Link to post
Kjell E Svart 7.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2008 (redigert) "Den røde meridianen" er 6o W, Bitteliten. Burde gi deg et brukbart fartsområde. Mvh, Kjell Redigert 7.Mars.2008 av LA3939 (see edit history) Sitér dette innlegget LA3939 har endret brukernavn Link to post
roaldbj Svart 7.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2008 Siden du er i farten LA3939 (takk for sist). Jeg har vurdert å seile til Shetland, hva er lengdegraden? Sitér dette innlegget Link to post
Kjell E Svart 7.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2008 (redigert) Takk for sist selv, Roald. Lerwick ligger på 1o09'W - sånn circa, C-map planneren min har kun oversiktskart for det området, men siden vi begge er statsansatte: Close enough for Government work! Du trenger en Overstyrmann for overfarten. Jeg er klar. Mvh, Kjell Redigert 7.Mars.2008 av LA3939 (see edit history) Sitér dette innlegget LA3939 har endret brukernavn Link to post
Bitteliten Svart 7.Mars.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2008 I'm in too kan ta med meg livsnødvendige saker som Mastercard og sekskant som de kalte det i security chk på OSL Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 7.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2008 Bare si i fra. Greit med erfarne i ung alder og. Ikke bare studenter . Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
baatsman Svart 7.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2008 Ellers har jeg NB og er meget fornøyd med det. Etter å ha fått en båt i siden i sommer fikk jeg merke det. NB jobbet med firma med svenske hyresbåter hvor en av disse traff oss. Selvfølgelig mens vi hadde fortøyd for et døgn siden. Hele tiden kom det mail, med oppfølgninger. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
roaldbj Svart 7.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2008 Det ser ut som at mannskapet er etablert. Hvem er kokken? Skal snakke med NB på messa i morgen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.