Jump to content

Nye Biltema produkter

Oteren

Recommended Posts

Ser at Biltema har fått 2 nye produkter i sitt sortement av interesse for båteiere:

* Optisk væskemåler art.nr. 37-200 kr 369,-. "Stillbar optikk. Måler frost- og spylevæske, samt batterisyre."

Spennende å se om denne er brukbar.

* Olje Turbodiesel mineralolje 15W-40 art.nr 36-996 10 l kr 269,-.

Dette er vel en olje med spesifikasjoner som er brukbare for en del båtmotorer? Grei pris.

Ser at Biltema har fått 2 nye produkter i sitt sortement av interesse for båteiere: * Olje Turbodiesel mineralolje 15W-40 art.nr 36-996 10 l kr 269,-. Dette er vel en olje med spesifikasjoner som er brukbare for en del båtmotorer? Grei pris.

Den skulle vel holde bra til Yanmarmotorer?. 27 kroner literen er atskillig rimeligere enn hva jeg betaler. Hva er motforestillingen til å bruke denne olja i en Yanmarmotor som stort sett har turtall under 3000 rpm og brukes i den varme årstiden?

Hva er motforestillingen til å bruke denne olja i en Yanmarmotor som stort sett har turtall under 3000 rpm og brukes i den varme årstiden?

Ingen. Biltema-oljen er god som noen i tilsvarende API-gradering. Handler selv på Felleskjøpet,da det ligger praktisk nærmere. De også har rimelig og god olje.

mvh Arnstein

M/B JAVA

Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve.

Fant det:

6 Turbodiesel 15W–40

Mineraloljebasert dieselmotorolje for tunge kjøretøy. Gir

god smøring under hard drift og ved forlengede oljeskiftintervaller.

Velegnet også for bruk i enkelte bensinmotorer.

Produktet oppfyller et bredt spekter av oljespesifikasjoner,

noe som gjør det velegnet som felles olje for en vognpark

med forskjellige dieselmotorer. Oppfyller følgende

spesifikasjoner: API CI-4/SJ, ACEA E7/E5/E3/B3, MB 228.3,

Volvo VDS 3, MAN 3275, Allison C-4.

4 l . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 36-9951 129,-

10 l . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 36-996 269,-

Dette er jo knallbra spesifikasjoner til en meget gunstig pris.

Takk for linken uansett, Jonny. Vi skrev visst inn akkurat på likt.

Redigert av Lotus (see edit history)

Ser denne oljen også tilfredstiller Volvo VDS3 som er den oljen som D serien "skal" bruke... Så dette ser bra ut.... under halvpris av Vovlo sin VDS 3 som koster 1240 kroner for 20 liter.

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...