Oteren Startet 6.Mars.2008 Link til dette innlegget Startet 6.Mars.2008 Ser at Biltema har fått 2 nye produkter i sitt sortement av interesse for båteiere: * Optisk væskemåler art.nr. 37-200 kr 369,-. "Stillbar optikk. Måler frost- og spylevæske, samt batterisyre." Spennende å se om denne er brukbar. * Olje Turbodiesel mineralolje 15W-40 art.nr 36-996 10 l kr 269,-. Dette er vel en olje med spesifikasjoner som er brukbare for en del båtmotorer? Grei pris. Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 6.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2008 Dette var et spennende produkt. Jeg har tilsvarende produsert av Leica til en helt annen pris. Dersom Biltemaproduktet er like pålitelig vil jeg utvilsomt anbefale Biltema. Mye penger å spare på det produktet - og et meget verdifult instrument. Sitér dette innlegget Link to post
Christina 3 Svart 7.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2008 Den er oppført på handlelista Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 7.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2008 Ser at Biltema har fått 2 nye produkter i sitt sortement av interesse for båteiere: * Olje Turbodiesel mineralolje 15W-40 art.nr 36-996 10 l kr 269,-. Dette er vel en olje med spesifikasjoner som er brukbare for en del båtmotorer? Grei pris. Den skulle vel holde bra til Yanmarmotorer?. 27 kroner literen er atskillig rimeligere enn hva jeg betaler. Hva er motforestillingen til å bruke denne olja i en Yanmarmotor som stort sett har turtall under 3000 rpm og brukes i den varme årstiden? Sitér dette innlegget Link to post
Arnstein Svart 7.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2008 Hva er motforestillingen til å bruke denne olja i en Yanmarmotor som stort sett har turtall under 3000 rpm og brukes i den varme årstiden? Ingen. Biltema-oljen er god som noen i tilsvarende API-gradering. Handler selv på Felleskjøpet,da det ligger praktisk nærmere. De også har rimelig og god olje. Sitér dette innlegget mvh Arnstein M/B JAVA Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve. Link to post
Lotus Svart 7.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2008 Finner ikke 15-40 oljen. Ikke i oversikt over nyheter og ikke ved søk på artikkelnummer. Hvordan fant du ut at Biltema har 15-40 olje? Tenkte jeg skulle sjekke API-spesifikasjoner. Sitér dette innlegget Link to post
JonnyBoy Svart 7.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2008 Hvordan fant du ut at Biltema har 15-40 olje? Tenkte jeg skulle sjekke API-spesifikasjoner. Trykk her 15W40 er på side 2 Sitér dette innlegget Marex 280 Holiday / Yanmar 4LH-DTE 165hk Marex 2300 Gambler / BMW D530 TA-Z Marine Diesel Link to post
Lotus Svart 7.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2008 (redigert) Fant det: 6 Turbodiesel 15W–40 Mineraloljebasert dieselmotorolje for tunge kjøretøy. Gir god smøring under hard drift og ved forlengede oljeskiftintervaller. Velegnet også for bruk i enkelte bensinmotorer. Produktet oppfyller et bredt spekter av oljespesifikasjoner, noe som gjør det velegnet som felles olje for en vognpark med forskjellige dieselmotorer. Oppfyller følgende spesifikasjoner: API CI-4/SJ, ACEA E7/E5/E3/B3, MB 228.3, Volvo VDS 3, MAN 3275, Allison C-4. 4 l . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 36-9951 129,- 10 l . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 36-996 269,- Dette er jo knallbra spesifikasjoner til en meget gunstig pris. Takk for linken uansett, Jonny. Vi skrev visst inn akkurat på likt. Redigert 7.Mars.2008 av Lotus (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 7.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2008 (redigert) Ser denne oljen også tilfredstiller Volvo VDS3 som er den oljen som D serien "skal" bruke... Så dette ser bra ut.... under halvpris av Vovlo sin VDS 3 som koster 1240 kroner for 20 liter. Redigert 7.Mars.2008 av Sydvesten (see edit history) Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.