Jump to content

Bayliner. størresle på motor

sirius

Recommended Posts

Hei. Har en av de berømmelige Baylinerene :cryin:, en 2958. ( flott båt forresten...) Har nå nesten " ribbet" denne invendig for så å begynne i innrede på ny. MEN, dette er ikke det største problemet. (Hvilken type motor) og hvor mange hester trenger jeg på denne, bør jeg gå for dobbel eller enkel instalasjon etc. Den ble levert med twin x 260 hk bensin!! Vet at Kjelli holder på med samme prosjektet, han går for ny steyr ( dette er forbeholdt kapitalister :lol:). Er det noen som har erfaring eller tips til dette problemet?? Hvor kan jeg evt. henvende meg for å få beregnet motorstørrelse i forhold til vekt etc. på båten. Takknemlig for alle svar. :lol:

mvh

SIRIUS

Akkeladden 475 Fighter / Yamaha 55

Skal ikke kommentere den linjen lengre oppe, men håper jeg får motoren på fredag.

Såg på en 2958 i Bergen, i den var der en KAD 44, han klarte 29knop på maks.

Ulempen med Volvo, er lengden.

Bilde

På vedlagt bilde, kan du se lengden, i forhold til der du har tanken.

Og, hadde jeg hatt mye penger, hadde det blitt 2 rekkefirere (eller femmere).

Der var en som sa, hadde skulle han selge motor til meg i den båten, så måtte det bli dobbelinnstallasjon. Dette for å få den stabil. Men, det krever en del ekstra HK, for å få samme fart.

Men, nå venter jeg på min Steyr 256, med Bravo II, og elektronisk display med GPS, slik at jeg får full kontroll over motoren.

mvh

Kjelli, som nå har montert inn "Ring hytta varm", slik at jeg kan sende tekstmelding til båten, for å starte varmen i cabinen, motorvarmer eller kjøleskapet, og får svar tilbake, med hensyn til temperaturen i båten. Så slipper jeg å gå de 34 metrene nå, for å sjekke at der ikke er frost inne i båten.

Så slipper jeg å gå de 34 metrene nå, for å sjekke at der ikke er frost inne i båten.

Nei friogbevaremegvel, tenk og måtte gå så langt... :headbang::yesnod::cryin:

Jeg som har 50 meter til der båten ligger på sjøen :nonod:

-snur meg og ser ut: jo, båten har det bra!

Hei ! Er det noen som veit kor mange kg disse båtene veier  !?

Bayliner 2858 og 2958  . Ser så mye forskjellige tall oppgitt på dei ! med motor og driftsklar ?

Mvh steinar

iflg ny NORSK CE merking veier min 1988 modell 2858:

-mLCC 4000 kg (egenvekt)

-mLCC+mMTL 5440 kg (fullastet)

Men i fraktbrevet fra transportør står det bruttovekt 2041 kg, og i medfølgende bruksanvisning står det 3903 kg...

-så forvirrelsen er vel total!

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...