Enzo Startet 7.Mars.2008 Del på Facebook Startet 7.Mars.2008 (redigert) Til de av dere som har båter som er relativt nye , hvor lang tid bruker importøren/selgeren på å ordne opp i reklamasjoner ? og om reklamasjonen ikke blir akseptert , hvor lenge tar det å få et skikkelig svar. Redigert 7.Mars.2008 av Enzo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 7.Mars.2008 Del på Facebook Svart 7.Mars.2008 Jeg har bare hatt en reklamsjon og den ble håndtert på en utmerket måte, reklamerte på en garantireparasjon på varmeren.... første gangs garanti reparasjon gikk jeg via båtforhandleren i Norge, og de satte meg i direkte kontakt med underleverandøren av varmeren... Varmerern ble gjennomgått med feilen ble ikke funnet, men varmeren gikk... Etter en tid så startet ikke fa..skapet igjen, samme feil og en telefon til bårforhandleren hvos jeg avtalte at jeg tok direkte kontakt med underleveradøren. Sendte mail til underleverandøren og det tok 10 min før jeg fikk svar med en navngitt person som tok saken og jeg leverte den inn selv dagen etterpå siden jeg kjørte forbi... snakket senere på dagen med en pensjonert sjef hos underleverandøren som "fant" feilen umiddelbart ut fra det jeg bekrev til han og han tok da kontakt med underleverandøren ved det navnet jeg oppga med beskjed om hva som skulle skiftes. To dager senere fikk jeg telefon om at varmeren var fikset for andre gang og denne gangen var viftemotoren skiftet, noe som burde vært oppdaget første gang. De sendte deretter varmeren til meg som den ble levert på døren dagen etterpå... selvsagt helt kostnadsfritt for meg.. Nå kjøper denne forhandleren rundt 125-130 varmere i året (126 stykker i 2007) fra denne leverandøren slik at jeg tror de "hopper når forhandlere sier hopp".. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Bitteliten Svart 7.Mars.2008 Del på Facebook Svart 7.Mars.2008 JEg har til gode å bli positivt overrasket når det gjelder reklamasjonsbehandling på de båter vi har hatt. Krever masing og mer energi enn nødvendig mener jeg. Sitér dette innlegget Link to post
Nyste Svart 7.Mars.2008 Del på Facebook Svart 7.Mars.2008 Personlig er jeg imponert over min leverandør. Nesten så jeg føler at jeg blir særbehandlet. Jeg har snakket med andre som har reklamert, ikke hørt en som ikke er fornøyd med oppfølgingen. Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 7.Mars.2008 Del på Facebook Svart 7.Mars.2008 (redigert) jeg har ingen illusjoner om at leverandører sliter livet av seg etter at pengene er innkassert. Har hatt noen småsaker med min leverandør (Heitmann) og stort sett har jeg måttet purre en rekke ganger for å få svar. Redigert 7.Mars.2008 av ktpriv (see edit history) Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Mouche Svart 7.Mars.2008 Del på Facebook Svart 7.Mars.2008 Kjøpte ny båt i fjor, ja faktisk på båtmessen på Lillestrøm, og hatt noe småplukk som; å rette opp vannlinjen som var satt for lavt, montert feil trykk-knapper til kalesje og bensinmåler viser helt feil innhold i tanken. Norsk forhandler, distributør og produsent (MC & Frtidssenteret, Kongsberg, Erling Sande og Bever/Morgan i Sandefjord) og alt har vært ordnet opp i på enkleste måte for alle og helt uten kostnader for meg, meget fornøyd! Hatt akkurat samme erfaring ved tidligere kjøp av en Ibiza og en Wester. Tror ikke det er helt tilfeldig at det har gått greit med alle disse båtene som alle har vært produsert i Norge! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Laholm Svart 18.Mars.2008 Del på Facebook Svart 18.Mars.2008 Min erfaring er nok helt ulik Bittelitens. Det har vært endel pirk med båt og utstyr, tildels relativt kostbart for leverandørene. Det har aldri vært noe problem, jeg er faktisk svært imponert. Jeg vet ikke om det er en fordel at jeg bor såvidt nær fabrikken at det har vært enkelt å stikke innom. Jeg har ingen bekymringer med å anbefale båttypen! (Jeg har ingen andre interesser i Vikneskonsernet utover at jeg er en fornøyd kunde, ytelsene jeg har fått utover god service er fribillett til båtutstillingen i Bergen, men det tror jeg ikke jeg er alene om) Sitér dette innlegget Laholm Link to post
TideRace Svart 18.Mars.2008 Del på Facebook Svart 18.Mars.2008 (redigert) Min erfaring er også kun positiv med min nåværende båt. Den ble levert ny fra båtbygger, Huseklepp AS, i mai 2006. Noe småplukk har det vært (som det alltid er med nye båter), men de få sakene som har dukket opp er rettet opp umiddelbart og etter avtale. I to tilfeller hvor utstyr ble skiftet har jeg fått oppgraderte erstattninger, blant annet et betydelig bedre stereoanlegg enn hva som var utgangspunktet. Ingen feil har i utgangspunktet skyldes båtbyggers arbeid, men har vært på installasjoner fra 3. parts leverandører. Feil som har oppstått; Byttet stereoanlegg, byttet trådløs senderenhet til vinsj/baupropell, en gråvannspumpe er skiftet (drenerer ut gråvann fra dusj inne). En feil med Simnet-kabling til Simrad AP16 autopilot og feil i utvendig temperaturmåler for sjøvann (Airmar S650) er nå i mars-08 skiftet av Simrad, hvor de i tillegg inkluderte full oppgradering til siste SW-versjoner for samtlige enheter i nav-anlegget. Jeg er derfor veldig fornøyd, både med suveren oppfølging fra verft som med involverte underleverandører. En båt er en kompleks leveranse hvor mange 3. partsleverandører er involvert. Jeg har enda ikke hørt om en ny båt som har vært feilfri, så jeg er mer opptatt av hvordan verft/ leverandør tar ansvar når noe dukker opp enn lovnader om en feilfri båt. For meg er evnen til leverandøren for hvordan han takler reklamasjonssaker en vel så viktig del av totalleveransen som selve båten. Etter min egen og gode venners erfaring er den feilfrie båten enda ikke levert, uansett merke eller type. Redigert 18.Mars.2008 av Phoebe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mini Svart 18.Mars.2008 Del på Facebook Svart 18.Mars.2008 Har erfaring med ny Marex 290 Sun Cruiser fra 2002 og det er en seriøs leverandør, mye tull med båten , men de ordnet alltid opp i henhold til avtaler som ble gjort. De kom og fikset en feil selv etter at båten var videresolgt. Meget bra. I 2006 fikk vi levert ny Dufour 365 og om den daværende importøren er vel det meste sagt, gudskjelov så er D-Yachts konkurs og verftet er kommet på banen. De har tatt tak og nå begynner ting å skje. Vi har endelig fått de putetrekkene som skulle være levert med båten da den var ny. Videre venter vi på servicemann fra Frankrike, som skal utbedre endel større feil, så vi får se hvordan dette bærer i vei. Slik som vi ser situasjonen i dag bør det være trygt å kjøpe Dufour nå. Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 18.Mars.2008 Del på Facebook Svart 18.Mars.2008 Hadde veldig god erfaring med vår tidligere båt, Nor Star 290. Ting som dukket opp ble som regel ordnet på dagen, og dukket opp i posten dagen etter. Sitér dette innlegget Link to post
Suzumar Svart 18.Mars.2008 Del på Facebook Svart 18.Mars.2008 Har vel den erfaringen at en ikke kan forvente noe som helst. Alt må jobbes lenge og hardt for! Så at forbrukermyndighetene skulle ta for seg helsestudio og urimeligheter der. Fåreslår at de i neste omgang tar en runde i båtbransjen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.