fiskebat Startet 9.Mars.2008 Del på Facebook Startet 9.Mars.2008 Tenker på å kjøpe en Cummins 201 V8-168-IF -165 Hk og marinisere den. Motoren driver ei vannpumpe til ett sprinkleranlegg / brannslukningsanlegg og startes og kjøres 15 minutter i måneden , er produsert i 1973 og har nå 215 timer på telleren. Denne er ikke i bruk lengre hvilken verdi omtrent kan denne ha ? Sitér dette innlegget Link to post
BMP Svart 9.Mars.2008 Del på Facebook Svart 9.Mars.2008 Tar jeg ikke mye feil er dette en tungbygd sak som ikke vil egne set til noe annet en en skjøyte. Men den er nå 35 år gammel du kan bli plaget med og få deler til den. Tror ikke den kan være vært stort med mindre noen trenger den som delemotor. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 9.Mars.2008 Del på Facebook Svart 9.Mars.2008 Det at den kjøres lite, og muligens uten full last, gir ingen garanti for at kvaliteten på motoren i dag. Dessuten vil elastomerer i motoren aldres uavhengig av bruk. Det er og blir en 35 år gammel motor. Jeg ville vel gitt omtrent halvparten av nyprisen i 1973. Muligens 20 000 norske kroner??? Jeg plundrer med en aggeregatmotor som viser seg å ryke som en dampmaskin. Til nå har jeg funnet to feil, som er rettet. Det eneste som ikke retter seg er røykutviklingen. Motoren har 498 timer på telleren, bruker ikke olje og ikke vann. Nå har jeg anskaffet meg 3 stk 2 kW ovner, slik at jeg skal kunne laste maksimalt. Slik skal motoren få lov til å gå i tre timer. Så får vi se om den overlever hestekuren. Sitér dette innlegget Link to post
BMP Svart 9.Mars.2008 Del på Facebook Svart 9.Mars.2008 Tar man i betraktning at en ny 250 Hk industrimotor i dag koster ca 75.000,- x moms (Volvo TD72), synes jeg 20.000,- blir alt for mye for en 35 år gammel 165Hk. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 9.Mars.2008 Del på Facebook Svart 9.Mars.2008 Da slår jeg glatt av til 7.500 kroner. Jeg er enig i at den ikke er verd stort. Så vidt jeg husker bråker den også noe infernalsk (hvis det er den utgaven jeg tenker på). Sitér dette innlegget Link to post
fiskebat Svart 9.Mars.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Mars.2008 Takker for tippsene, jeg står over , den selges nå på Ebay det er noen timer igjenn ennå og prisen blir nok under kr 5000 men +frakt og toll ca kr 15-20000,- https://baatplassen.no/bildearkiv/17/17665/cummins.jpg Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.