Jump to content

Edit History

Komodo

Komodo

Mix skrev for 5 timer siden:

Ser nå at det er lite å gjenge på ja, så ferdig gjenget lokk er nok beste løsningen.

 

En annen mulighet kan jo være å sette inn skottnippel med mutter under og dowety pakning på oversiden, dersom det er plass til mutter da. Eller så er det vel like greit med T-stykke på utsiden?

 

Tips til manometer

https://www.ebay.com/itm/Compound-Pressure-Vacuum-Gauge-Glycerine-Filled-63mm-Back-1-2-Bar-30-Hg-30-PSI/132394943046?hash=item1ed35a8246:g:fDEAAOSwsYpaCDzW 

 

Jeg kjøpte nylig et +/- 1 bar manometer derfra, og det ankom ganske kjapt. 

 

Jeg kunne imidlertid godt tenkt meg å hatt visningen oppe på dashbordet. En måling etter forfilter, og en måling etter finfilter på motor, da vet man hvor problemet oppstår også. Men for å slippe å dra vakumslanger opp, med påfølgende fare for luft osv. må man jo ha elektroniske instrumenter med sensor. 

 

 

Ebay-manometeret

5ab055ac92628_11_03_1805.jpg.0793d0a1bb12bd432be6ba1543813362.jpg

 

Komodo

Komodo

Mix skrev for 5 timer siden:

Ser nå at det er lite å gjenge på ja, så ferdig gjenget lokk er nok beste løsningen.

 

En annen mulighet kan jo være å sette inn skottnippel med mutter under og dowety pakning på oversiden, dersom det er plass til mutter da. Eller så er det vel like greit med T-stykke på utsiden?

 

Tips til manometer

https://www.ebay.com/itm/Compound-Pressure-Vacuum-Gauge-Glycerine-Filled-63mm-Back-1-2-Bar-30-Hg-30-PSI/132394943046?hash=item1ed35a8246:g:fDEAAOSwsYpaCDzW 

 

Jeg kjøpte nylig et +/- 1 bar manometer derfra, og det ankom ganske kjapt. 

 

Jeg kunne imidlertid godt tenkt meg å hatt visningen oppe på dashbordet. En måling etter forfilter, og en måling etter finfilter på motor, da vet man hvor problemet oppstår også. Men for å slippe å dra vakumslanger opp, med påfølgende fare for luft osv. må man jo ha elektroniske instrumenter med sensor. 



×
×
  • Create New...