Jump to content

Lengter etter sommeren......

Frank v.

Recommended Posts

Hei.

Var en tur i havnen i helgen og fikset litt elektrisk. Men selv om det var sol og rundt null grader, var det lite vår/båtstemning. I den digre havnen Son tror jeg jeg så 5 biler, min egen inkludert. Det var stille som i graven, og det var tykk is hele havnen. Men om en og en halv måned er det sjøsetting.

Bilde

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Nå må bare våren komme for fult snart. :seeya:

Om tre uker skal båten på vannet, Må få den ut før 24. Mars

Hadde jo håpet å fått polert i alle fall skroget før den skal ut. :lol: Det over fenderlista går greit å få polert på vannet.

Detta ska bli spennende.

Mariell

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Når jeg ser Lars H's bilde fra båthavna i Son, så lurer jeg på, hvordan dere holder ut?  :lol:  Her på "Costa del Østfold" har det vært levelige forhold det meste av vinteren, og spesiellt fra begynnelsen av februar.  :seeya:

Her en liten smakebit fra dagens tur!

:wink:show_image_stream.php?bid=9289615&dx=527&dy=395

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Guest Sparky

veit du hvordan det ser ut i kambobukta og dalstrøka utafor?

mvh jan

Jeg har bestilt ferdig båt på vannet til 5. april. Får håpe at snøen har gått til det for jeg har ikke varmeapparat ombord. Kokeapparatet varmer jo litt om det trengs da.

Hjemme i dag var det +5 grader i dag og snøen smelter - men det er fortsatt is i Mossesundet.

veit du hvordan det ser ut i kambobukta og dalstrøka utafor?

mvh jan

Mossesundet er litt variabelt om dagen. Kan være tynn is midt i sundet, andre dager er det åpent, litt avhengig av hvor kaldt det er om natten. Ligger også is i buktene på begge sider av sundet. Gjelder også ved Kambo ser det ut til. Men nå begynner sola å varme, så isen ligger sikkert ikke så lenge.  :sleep:

Oslofjorden ellers er åpen.

Når jeg ser Lars H's bilde fra båthavna i Son, så lurer jeg på, hvordan dere holder ut?  :sleep:  Her på "Costa del Østfold" har det vært levelige forhold det meste av vinteren, og spesiellt fra begynnelsen av februar.

Her en liten smakebit fra dagens tur!

Det er ikke så depresivt som Lars vil ha det til, Hulda ligger litt lenger ut i havna!!

Bilde

(Riktig nok midten av februar).

Det burde være forbudt å vise slike flotte "sommerbilder" fra Mars måned. Jeg blir helt :headbang: av lengsel etter sommeren.

Så kommer disse :cool: gutta med bilder fra siste båttur i nydlig vær.  :cryin:

Er dette en mulig utestengelse (3 år minimum!!!).

Vel vel.....kos dere allikevel, jeg får ta en  :drink: en stund til.

Faxen (aldri så lite misunnelig, med 8 båter foran meg i køen)  :sailing:

Fairline Mirage 29 er solgt.

BildeBildeBildeBilde

Legger ut noen bilder nye av båten der den ligger i hagen under presenningen.

Må si det begynner og krible,kan trygt si at man lengter etter sommeren nå ja....

Begynner å hjelpe seg med vinterprosjektene også.Bare det blir litt varmere også nå,så er det storvasken som står for tur..

mvh.

frank v.    :wink:

VIRKELIG en dag for båttur, men lite og ingen vind for seiling.

Bildet under er fra Åmøyfjorden like utenfor Stavanger. Jeg talte 13 båter samtidig som "reket" rundt og bare koset seg. Det samme gjorde svanene som synes de måtte dra ut en liten tur. Gradestokken viste 7 grader og solen varmet virkelig. En tur rundt i distriktets båthavner viser full aktivitet for klargjøring av sesongen. Det vaskes og skrubbes. Moterer kjøres og folk prater båt og kikker lengselsfullt ut på fjorden.

Gled dere folkens. Vinterfrosten er i ferd med å forlate kroppen og livets virkelige mening for båtfolk venter like om hjørnet. Påsken her vest er vel starten for båtsesongen med overnattinger for de fleste av oss tror jeg.

Bilde

Syns faktisk at sommeren kommer litt vel fort, jeg. I dag var det sol, varmt og blikkstille på fjorden, men båten er ikke på langt nær ferdig! :confused:

Er begynt å montere innredning, og nå er akterskottet m/bord ferdig. I morgen håper eg at benkene bak skal på plass.

Veldig kjekt med skikkelig utstyr! Har både fres, stasjonær sirkelsag, gjæresag og stikksag, noe som gjør at eg kan lage alt av lister med dei flotteste profiler selv for en brøkdel av prisen.

Har også tatt en annen beslutning. Båten skal IKKE selges i år.  :sailing:

• 4 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...