Frank v. Startet 1.Mars.2004 Link til dette innlegget Startet 1.Mars.2004 Ikke mye som minner om sommer her enda nei... Ser fram til den dagen da presenningen kan fjernes.Bildet forøvrig tatt 29.02 med mobilkamera Sitér dette innlegget Link to post
jada Svart 1.Mars.2004 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2004 Ser ikke bra ut, men om drøye 4 uker er vi i april. Det høres mye bedre ut :flag: Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 1.Mars.2004 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2004 Jeg har bestilt ferdig båt på vannet til 5. april. Får håpe at snøen har gått til det for jeg har ikke varmeapparat ombord. Kokeapparatet varmer jo litt om det trengs da. Hjemme i dag var det +5 grader i dag og snøen smelter - men det er fortsatt is i Mossesundet. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 1.Mars.2004 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2004 Hei. Var en tur i havnen i helgen og fikset litt elektrisk. Men selv om det var sol og rundt null grader, var det lite vår/båtstemning. I den digre havnen Son tror jeg jeg så 5 biler, min egen inkludert. Det var stille som i graven, og det var tykk is hele havnen. Men om en og en halv måned er det sjøsetting. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
SeaMaster175 Svart 2.Mars.2004 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2004 veldig enig..... mvh jonhei Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 2.Mars.2004 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2004 Nå må bare våren komme for fult snart. Om tre uker skal båten på vannet, Må få den ut før 24. Mars Hadde jo håpet å fått polert i alle fall skroget før den skal ut. Det over fenderlista går greit å få polert på vannet. Detta ska bli spennende. Mariell Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Johnso Svart 2.Mars.2004 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2004 Her i denne del av Oslofjorden har det vært isfritt hele vinteren, og båten har ligget på vannet. Har bestilt flytebrygge till 33 båter som skal være klar til påske. Nå begynner livet på disse kanter Vi er ca 40 fastboende her om vinteren og ca 4000 om sommeren. ønsker alle en flott sommer Sitér dette innlegget Link to post
Walter_S Svart 2.Mars.2004 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2004 Når jeg ser Lars H's bilde fra båthavna i Son, så lurer jeg på, hvordan dere holder ut? Her på "Costa del Østfold" har det vært levelige forhold det meste av vinteren, og spesiellt fra begynnelsen av februar. Her en liten smakebit fra dagens tur! Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
Enjoy Svart 2.Mars.2004 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2004 Her har vi en båtprat i februar, det var en fin dag. http://home.online.no/%7eeclauss/storebild...er/HPIM0738.JPG Sitér dette innlegget Link to post
Guest Sparky Svart 2.Mars.2004 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2004 Det gjør denne også Bildet tatt ved Årnes brygge (Glomma). mvh jan Sitér dette innlegget Link to post
Guest Sparky Svart 2.Mars.2004 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2004 veit du hvordan det ser ut i kambobukta og dalstrøka utafor? mvh jan Jeg har bestilt ferdig båt på vannet til 5. april. Får håpe at snøen har gått til det for jeg har ikke varmeapparat ombord. Kokeapparatet varmer jo litt om det trengs da. Hjemme i dag var det +5 grader i dag og snøen smelter - men det er fortsatt is i Mossesundet. Sitér dette innlegget Link to post
GeirFrode Svart 3.Mars.2004 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2004 veit du hvordan det ser ut i kambobukta og dalstrøka utafor? mvh jan Mossesundet er litt variabelt om dagen. Kan være tynn is midt i sundet, andre dager er det åpent, litt avhengig av hvor kaldt det er om natten. Ligger også is i buktene på begge sider av sundet. Gjelder også ved Kambo ser det ut til. Men nå begynner sola å varme, så isen ligger sikkert ikke så lenge. Oslofjorden ellers er åpen. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 3.Mars.2004 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2004 Når jeg ser Lars H's bilde fra båthavna i Son, så lurer jeg på, hvordan dere holder ut? Her på "Costa del Østfold" har det vært levelige forhold det meste av vinteren, og spesiellt fra begynnelsen av februar. Her en liten smakebit fra dagens tur! Det er ikke så depresivt som Lars vil ha det til, Hulda ligger litt lenger ut i havna!! (Riktig nok midten av februar). Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 3.Mars.2004 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2004 Det burde være forbudt å vise slike flotte "sommerbilder" fra Mars måned. Jeg blir helt av lengsel etter sommeren. Så kommer disse gutta med bilder fra siste båttur i nydlig vær. Er dette en mulig utestengelse (3 år minimum!!!). Vel vel.....kos dere allikevel, jeg får ta en en stund til. Faxen (aldri så lite misunnelig, med 8 båter foran meg i køen) Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Amorosa Svart 4.Mars.2004 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2004 Hei En liten stemningsrapport fra Skjærhalden. Har snudd termometret på utsiden av vinduet og da ble det plutselig +10 og ikke hva det er -10, men sola varmer utover dagen. Sitér dette innlegget Link to post
Frank v. Svart 6.Mars.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2004 Legger ut noen bilder nye av båten der den ligger i hagen under presenningen. Må si det begynner og krible,kan trygt si at man lengter etter sommeren nå ja.... Begynner å hjelpe seg med vinterprosjektene også.Bare det blir litt varmere også nå,så er det storvasken som står for tur.. mvh. frank v. Sitér dette innlegget Link to post
Amorosa Svart 6.Mars.2004 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2004 Hei alle baatplassen venner. Netopp innkommet fra dagens dont i båten, og følelsen er meget god. Gi meg 2-3 dager med sol og litt varme så er den tilbake på havet. Pressening er av. Ha en god helg alle sammen Sitér dette innlegget Link to post
Johnso Svart 6.Mars.2004 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2004 Båten ligger på vannet og med de værutsiktene som er spådd nå så......... Tidlig båtsesong i år ser det ut til. Ønsker alle lykke til med båtsesongen. Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 7.Mars.2004 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2004 Våren lar vente på seg på Østlandet.Bra dagstemperatur fram til onsdag/torsdag med en del sol.Så faller tempen og holder seg rundt 2-4 grader på pluss sida med regn/snø/sludd byger. Iskaldt om natta.Siste uka i mars kan det kanskje hjelpe på litt. Sitér dette innlegget Link to post
adjos Svart 7.Mars.2004 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2004 VIRKELIG en dag for båttur, men lite og ingen vind for seiling. Bildet under er fra Åmøyfjorden like utenfor Stavanger. Jeg talte 13 båter samtidig som "reket" rundt og bare koset seg. Det samme gjorde svanene som synes de måtte dra ut en liten tur. Gradestokken viste 7 grader og solen varmet virkelig. En tur rundt i distriktets båthavner viser full aktivitet for klargjøring av sesongen. Det vaskes og skrubbes. Moterer kjøres og folk prater båt og kikker lengselsfullt ut på fjorden. Gled dere folkens. Vinterfrosten er i ferd med å forlate kroppen og livets virkelige mening for båtfolk venter like om hjørnet. Påsken her vest er vel starten for båtsesongen med overnattinger for de fleste av oss tror jeg. Sitér dette innlegget Link to post
Laholm Svart 7.Mars.2004 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2004 Har ikke bilde, men er tilbake etter vinterferietur til Helsinki og Tallinn, krysning av Finskebukta i ferge. Gikk i is nesten hele veien, og der er det i alle fall en god stund til småbåtsesongen begynner!! Så noen har det verre enn oss! Sitér dette innlegget Laholm Link to post
eysteind Svart 7.Mars.2004 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2004 Syns faktisk at sommeren kommer litt vel fort, jeg. I dag var det sol, varmt og blikkstille på fjorden, men båten er ikke på langt nær ferdig! Er begynt å montere innredning, og nå er akterskottet m/bord ferdig. I morgen håper eg at benkene bak skal på plass. Veldig kjekt med skikkelig utstyr! Har både fres, stasjonær sirkelsag, gjæresag og stikksag, noe som gjør at eg kan lage alt av lister med dei flotteste profiler selv for en brøkdel av prisen. Har også tatt en annen beslutning. Båten skal IKKE selges i år. Sitér dette innlegget Link to post
Fenix Svart 8.Mars.2004 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2004 Men nå var det fint i Grebbestad, dere!! Fra webkamera: http://www.sportshopen.nu/webcam/ Sitér dette innlegget Link to post
Frank v. Svart 2.April.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.April.2004 Ikke mye som minner om sommer her enda nei... Ser fram til den dagen da presenningen kan fjernes.Bildet forøvrig tatt 29.02 med mobilkamera Da var presenningen fjernet,begynner å krible nå...Fremdeles over en mnd igjen til sjøsetting,,,, god påske til alle på baatplassen. mvh Frank v. Sitér dette innlegget Link to post
Baltic Svart 4.April.2004 Link til dette innlegget Svart 4.April.2004 Fortsatt kaldt, men sommeren nærmer seg for hver dag! Blir mer og mer glad i sommeren for hvert år som går. I år får vi ny båt, det gleder vi oss ekstra til denne våren! Se fremover båtfolk, vi har mye å glede oss til! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.