pensol Startet 11.Mars.2008 Link til dette innlegget Startet 11.Mars.2008 (redigert) Hallo. Kan noen gi meg et råd om fugemasse til vinduer. Jeg har tatt ut vinduene(plexi) i tre-overbygget på min båt, og skal sette inn nye. Jeg leter etter en fugemasse som holder seg elastisk. Vinduene sitter i en treramme, og det er trelister på utsiden som holder de på plass. Sikaflex tørker og stivner når den blir dekket m benarolje eller lakk, og det blir sprekker. Har noen ett tips? Redigert 11.Mars.2008 av pensol (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Skvulpen Svart 11.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2008 Tec7 sin klare (gjennomsiktige) variant Clear7 skal visst være bra? Har brukt den selv til tetting mellom vindu og lister / skrog, fungert bra hittil. Sitér dette innlegget Link to post
skage Svart 11.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2008 (redigert) Tror IKKE du skal benytte Tek 7 produkter til dette. Du skal ikke lime fast vinduene men de skal settes inn med em masse som kun kleber seg fast. Husker ikke i farten hvilke produkt benevnelser som er, men vet at bla ennet Biltema har produkter, velg riktig her så du ikke gjør alt arbeide forgjeves. Men som sagt ikke tek 7. Redigert 11.Mars.2008 av skage (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
vikers Svart 11.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2008 Hvis du har trelist på utsiden som holder vinduet fast, så kan du vel like gjerne bruke tetningsbånd her? Den du får kjøpt på biltema til noen få kroner rullen, med tape på den ene siden. Festes så til ruten og presses inntil av trelisten. ??? Eller??? Sitér dette innlegget Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!! Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand. Link to post
Astrix Svart 11.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2008 (redigert) Dette er noe jeg kan en del om. Har solgt slike produkter i mange år. De to ovenfor har både rett og galt. Tec7 har et produkt , og det du leter etter er betylgummi(fås på 310ml tube) selger ikke Sikaflex, men hadde ikke vært i tvil selv om jeg skulle ha noe på min båt. Tror den serien heter navy og fås kjøpt på båtfaghandel. denne får du i transperang farge(fargeløs). grunnen til mitt valg er at sol og sjø vil ta hard på MS polymert lim Lykke til Redigert 11.Mars.2008 av Astrix (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Haba Svart 11.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2008 Hei. Jeg har brukt og kommer til å bruke Butylgummikitt på tube for sprøytepistol. Det heter Terostat 2759. Fås bla. hos caravanforhandlere. Det er greit å jobbe med. Holder seg elastisk og lar seg fjerne om du skal det. Sika (forøvrig utmerket til sitt bruk) og de andre produktene er mer klissete og kan bli harde og vanskelige å fjerne om du skal kitte på nytt. Husk å legge litt opp på glasset så du får en skråkant så vannet renner bort. hilsen Haba Sitér dette innlegget Link to post
AlfArie Svart 11.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2008 Butyltetnig tror jeg er mest brukt blant proffer til slike jobber du beskriver. Så en fra et glassmester firma som reparete vinduer på en Princess, han brukte butyltetning. Bestilte nytt vindu til en Baltic fra Colt i Tvedetrand, det ble levert med pakning av butyl. Se også linken under, hvor problemet er diskutert. http://www.norskcaravanclub.no/diskusjon.a...497&TGId=13 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.