5150BR Startet 11.Mars.2008 Link til dette innlegget Startet 11.Mars.2008 Har en Yamarin 5150BR som jeg kunne tenke meg å lakkere på nytt pga. mye striper og sår. Hele skroget er blått og ca. 8 år gammel, så fargen er nok falmet endel også. Fargen er Ral 5011 reichhold 7289. Tenkte å sprøyte dette på. Er det noen som har erfaring med forskjellige lakk typer eller skal jeg bruke topcoat. Hva vil i såfall en slik lakkering koste i lakk eller topcoat på 17 fots båt. Fint hvis noen kan tipse om hvor jeg får tak i rette produkt også. Sitér dette innlegget Link to post
880 Svart 11.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2008 (redigert) Du kan nok få dette til å se bra ut med lakking har selv gjort dette på to båter. Men husk at lakken vil tåle mindre før den får skader enn gelcoat. Selv ville jeg pusset og fylt opp med ny topcoat, pusset og rubbet skadene.. Redigert 11.Mars.2008 av 880 (see edit history) Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
Jon B Svart 11.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2008 Hei La det siste ströket med lakk på en 18 fot Selco i dag. Har brukt Double Coat 2 komp. polyesterbasert lakk som jeg kjöpte hos Kungshamn marin. www.kmarin.se/doublecoat.php Resultatet ble meget bra og fordelen med denne som jeg ser det er at du legger den på med rulle. Jeg gjorde jobben i en garasje som ikke var helt fri for stöv men resultatet ble bedre enn forventet. 4 liter lakk med herder og skumgummiruller kom på SEK 2430,- Jon B Sitér dette innlegget Link to post
Endeavour Svart 11.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2008 Jeg har malt min Fjord 24 med Jotun 2-komponent. Brukte kost. Minst 6 strøk. Så vannsliping med først 600 papir, så 800, 1000 og 1200 til slutt. Deretter polering med maskin. Veldig godt resultat, men tung jobb med slipinga. Fordelen med dette er at man slipper all maskeringa og at små sår og striper blir helt borte. Sitér dette innlegget Link to post
5150BR Svart 12.Mars.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2008 Takk for svar. Tror jeg skal forsøke en av skadene med topcoat slik du sier 880, problemet blir nok å treffe fargen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.