NovaMalin Startet 12.Mars.2008 Del på Facebook Startet 12.Mars.2008 Er det noen her som har liggende noe biografisk materiale om Bjarne Aas elektronisk som kan sendes meg på e-post, evt. en lenke til et nettsted med biografi. Finner ikke stort når jeg googler. Sitér dette innlegget Pappa, jeg vil sove i båten! Link to post
jorhan Svart 12.Mars.2008 Del på Facebook Svart 12.Mars.2008 Kanskje du kan sende en mail til fredrikstad museum. Mener helt bestemt at de bør ha en del stoff vedrørende Bjarne Aas. De har vel noe av det han byggd. De samarbeider også med Fredrikstad Fartøyvern forening og de har vel også noen båter byggd av Bjarne Aas tror jeg. Verdt å sjekke ut hvertfall Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 12.Mars.2008 Del på Facebook Svart 12.Mars.2008 Det finner hvertfall en del i bokform: http://www.gyldendal.no/new/default.asp?ID...t=9788200450429 Sitér dette innlegget Link to post
NovaMalin Svart 12.Mars.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Mars.2008 Mange takk! Jeg har vært i kontakt med Fredrikstad museum og sjøfartsmuséet. Fredrikstad museum var svært behjelpelige, og skal sende meg en del materiale. "Båtbyggeren Bjarne Aas - Med sommeren som levebrød" er en fin bok og anbefales! Sitér dette innlegget Pappa, jeg vil sove i båten! Link to post
Nordåsen Svart 12.Mars.2008 Del på Facebook Svart 12.Mars.2008 Jeg har hørt et rykte om at Bjarne Aas gikk i lære hos en båtbygger i Bergen. Kan du når du får satt deg inn i biografien, fortelle om dette stemmer og evt. hvilket båtbyggeri det var? Sitér dette innlegget Link to post
NovaMalin Svart 12.Mars.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Mars.2008 Jeg vet at han før han startet for seg selv arbeidet som konstruktør i Bergen, Fredrikstad og Tønsberg, men hvilke båtbyggerier/verft det var vet jeg ikke. Sitér dette innlegget Pappa, jeg vil sove i båten! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.