jo_no Startet 12.Mars.2008 Link til dette innlegget Startet 12.Mars.2008 Vurderer å montere ankervinsj i vår. Jeg har vel stort sett klart for meg hva jeg behøver men lurer på en ting: Valg av platformrulle. Jeg ønsker en invendig montert vinsj; tauet vil komme ut i 2. bordgang over platformen. Vil en standard vipperulle føre til at et Bruce-kopi anker vil streke i sjøen når en gir på litt? Bør en heller bruke en løfterulle (ref bildet nedenfor)? Båten er en Master 740. Noen synspunkter?? Sitér dette innlegget Link to post
BEG Svart 12.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2008 Spørs vel om du får nok avstand fra vipperulla og til skroggjennomføringen? I fart vil sjøen overflate være lenger ned enn når du ligger stille, tror neppe at ankeret vil ligge å bremse. Mvh. BEG Sitér dette innlegget Jeg har muligens ikke alltid rett, men til gjengjeld tar jeg aldri feil. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.