sera Startet 12.Mars.2008 Link til dette innlegget Startet 12.Mars.2008 (redigert) Sjekka batteria i dag,dei har ikkje vore lada siden i fjor høst. Syrevekta låg på 1.26 og spenninga på henholdsvis 12,48 (forbruk) og 12,60 (start). tempraturen var +9 grader. Kva betyr temperaturen når ein måler syrevekta?? Redigert 12.Mars.2008 av sera (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
BMP Svart 12.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2008 (redigert) Syrens tetthet stiger med fallende temperatur. Måler du syrevekten med en lavere temperatur en den som er oppgit på måleren vil du måle en syrevekt som er høyere en den virkelige syrevekten. Selv har jeg slutet og måle syrevekt etter at jeg fikk meg en utrolig fin batteritester som på få sekunder forteller meg batteriets tilstand. Redigert 12.Mars.2008 av BMP (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Haba Svart 12.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2008 Og den batteritesteren heter ? mvh Haba Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 12.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2008 Selv har jeg slutet og måle syrevekt etter at jeg fikk meg en utrolig fin batteritester som på få sekunder forteller meg batteriets tilstand. Jeg har også lyst til å få mer opplysninger om denne testeren. Dersom du i tillegg kan si noe om hvor den fås kjøpt og pris er det ypperlig. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 12.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2008 Jeg hadde en gang en syremåler med integrert termometer, men all gummien er dessverre morknet. Men her er i hvert fall bilde av selve termometerdelen som viser hva en skal legge til/trekke fra ved de forskjellige temperaturene. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Bitteliten Svart 12.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2008 Og den batteritesteren heter ? mvh Haba Biltema heter den. jeg har en hjemme. Sitér dette innlegget Link to post
BMP Svart 12.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2008 (redigert) Den batteritesteren jeg bruker nå er en som heter "ACT". Det er faktisk den andre jeg har av den sorten fikk den første for tre år siden men den forsvant sporløst så jeg måtte kjøpe meg en ny. Billig er den ikke men utrolig bra den kan brukes til og teste et batteris tilstand eller bare for og se hvor mye det er på batteriet. Om en ønsker og teste tilstanden lades batteriet helt opp deretter lar man det hvile en time før måleren kobles till man kan da lese av hvor mange At batteriet er på. Om man vil sjekke hvor mye som er på et batteri er det bare og koble den til og man får ut antall At. Selges her: Batteritester Redigert 12.Mars.2008 av BMP (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Brutus Svart 12.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2008 3500.- var jo en svinaktig drøy pris bare for en batteritester. Det er jo en ny batteribank for enkelte. Sitér dette innlegget Link to post
BMP Svart 12.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2008 Ja den blir nokk for dyr for de fleste jeg bruker den i jobsamenheng og da stiller det seg jo lit andeledes. Men det kunne jo være en ide for en båtforening de fereste trenger den jo heke tiden. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.