Jump to content

Syrevekt og temperatur

sera

Recommended Posts

Syrens tetthet stiger med fallende temperatur. Måler du syrevekten med en lavere temperatur en den som er oppgit på måleren vil du måle en syrevekt som er høyere en den virkelige syrevekten.

Selv har jeg slutet og måle syrevekt etter at jeg fikk meg en utrolig fin batteritester som på få sekunder forteller meg batteriets tilstand.

Redigert av BMP (see edit history)

Jeg hadde en gang en syremåler med integrert termometer, men all gummien er dessverre morknet.

Men her er i hvert fall bilde av selve termometerdelen som viser hva en skal legge til/trekke fra ved

de forskjellige temperaturene.

syrevekt.jpg

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Den batteritesteren jeg bruker nå er en som heter "ACT". Det er faktisk den andre jeg har av den sorten fikk den første for tre år siden men den forsvant sporløst så jeg måtte kjøpe meg en ny.

Billig er den ikke men utrolig bra den kan brukes til og teste et batteris tilstand eller bare for og se hvor mye det er på batteriet.

Om en ønsker og teste tilstanden lades batteriet helt opp deretter lar man det hvile en time før måleren kobles till man kan da lese av hvor mange At batteriet er på.

Om man vil sjekke hvor mye som er på et batteri er det bare og koble den til og man får ut antall At.

Selges her: Batteritester

Redigert av BMP (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...