Jump to content

220V Lyspære

REM

Recommended Posts

NUuuhh er du mistenkt for å surre litt, eller?? :rolleyes:

En bajonett-pære på 220 volt og 60 ampére??? :eek:

Er du klar over at det blir nokså "månelyst" med en pære på 13,2 KILOWATT ??? :crazy: :crazy: :crazy:

I og med at du postet dette på Bp, formoder jeg at du tenker å bruke pæra i båt??

(Skulle likt å ha sett den dynamoen som forsynte denne...)

Dette MÅ være trykkleif rem?? :smash:

Redigert av Marwin (see edit history)

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Dette MÅ være trykkleif rem?? :smash:

OOhhpsss!! Ække så go på det der med strøm og sånn :blush: Skal vel være Watt ja. 60W/220V

Brukes i lamper i båten når vi ligger for landstrøm. Tengte å bytte ut de der ukurrante lampene med noen med vanlige skrupærer, men kom til å tenke på at en vel trenger jordede lamper i båt. Pærer med bajonettfatning er vel nettopp slike jordede pærer?

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Tengte å bytte ut de der ukurrante lampene med noen med vanlige skrupærer, men kom til å tenke på at en vel trenger jordede lamper i båt. Pærer med bajonettfatning er vel nettopp slike jordede pærer?

Er det ikke bedre å bytte til 12V lamper da (har du landstrøm har du vel laderen på og så kan de benyttes også uten 220V)? Ellers var jeg innom Bauhaus på Liertoppen her om dagen og de hadde det største utvalget i "obskure" lys-pærer jeg noensinne har sett - så det kan være vært et forsøk.

Takk for innspill alle sammen. Nå har jeg bestillt pærer av en båtkompis som driver i bransjen. Blir levert over påske, så da er problemet løst. Bestilte 4 stk, så da har jeg dekket behovet i noen år framover.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...