REM Startet 12.Mars.2008 Link til dette innlegget Startet 12.Mars.2008 Kan noen fortelle meg hvor jeg får kjøpt slike 220V/60Amp pærer. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Marwin Svart 12.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2008 (redigert) NUuuhh er du mistenkt for å surre litt, eller?? En bajonett-pære på 220 volt og 60 ampére??? Er du klar over at det blir nokså "månelyst" med en pære på 13,2 KILOWATT ??? :crazy: I og med at du postet dette på Bp, formoder jeg at du tenker å bruke pæra i båt?? (Skulle likt å ha sett den dynamoen som forsynte denne...) Dette MÅ være trykkleif rem?? Redigert 12.Mars.2008 av Marwin (see edit history) Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Thorlyn Svart 12.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2008 Kan det være denne?? OSRAM Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
Thorlyn Svart 12.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2008 rettelse det må være denne OSRAM Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
Brutus Svart 12.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2008 Pære er vel sikkert 60W og drar en kvart ampere. Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 12.Mars.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2008 Dette MÅ være trykkleif rem?? OOhhpsss!! Ække så go på det der med strøm og sånn Skal vel være Watt ja. 60W/220V Brukes i lamper i båten når vi ligger for landstrøm. Tengte å bytte ut de der ukurrante lampene med noen med vanlige skrupærer, men kom til å tenke på at en vel trenger jordede lamper i båt. Pærer med bajonettfatning er vel nettopp slike jordede pærer? Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Hallaron Svart 13.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2008 Helt sikker på at en mail til osram med bildet du postet her vil løse saken, satte å bladde i den siste Osram katalogen i går og den er større en årets maritim katalog... Sitér dette innlegget Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005. Link to post
borref Svart 13.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2008 Tengte å bytte ut de der ukurrante lampene med noen med vanlige skrupærer, men kom til å tenke på at en vel trenger jordede lamper i båt. Pærer med bajonettfatning er vel nettopp slike jordede pærer? Er det ikke bedre å bytte til 12V lamper da (har du landstrøm har du vel laderen på og så kan de benyttes også uten 220V)? Ellers var jeg innom Bauhaus på Liertoppen her om dagen og de hadde det største utvalget i "obskure" lys-pærer jeg noensinne har sett - så det kan være vært et forsøk. Sitér dette innlegget Link to post
Allan E Svart 13.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2008 Disse pærene er å få kjøpt i enkelte godt utstyrte lampebutikker. I skien er det en butikk på Herkules senteret. (Christiania belysning) De er ganske så dyre. Jeg kjøpte noen slike i fjor til en kjede for utendørs belysning. Ta en ringerunde. Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 13.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2008 Sånne pærer er standard i store deler av verden. Vi har dem for eksempel i Thailand for 220V. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
mons Svart 14.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2008 Hei Brukes i rekkelys av byggmestere og entrepenører. Hvis du ikke finner de hos en elektroborhandler eller grossist som feks elektroskandia, så ville jeg stukket innom lageret til Utleiecompagniet, Skanska, Bautas osv alt etter hva du har i nærheten. Denne type sokkel heter B22. Sitér dette innlegget Mons Link to post
Frikar Svart 14.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2008 Jeg driver elektrogrosist firma og kan sikkert skaffe deg dette, send en im dersom det er aktuelt med en god pris. Mvh Espen Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 14.Mars.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2008 Takk for innspill alle sammen. Nå har jeg bestillt pærer av en båtkompis som driver i bransjen. Blir levert over påske, så da er problemet løst. Bestilte 4 stk, så da har jeg dekket behovet i noen år framover. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.