RonnyB Startet 13.Mars.2008 Link til dette innlegget Startet 13.Mars.2008 Hva ville dere ha valgt av Boss, Alpine, Kenwood, Sony, Pioneer, Infinty, Kicker, JBL, Polk, Bose, Clarion? Hjelp meg ut her er dere snille Sitér dette innlegget Ronny Blørstad 90990434 http://www.ksmv.no/historie.htm Link to post
Hydrox Svart 13.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2008 (redigert) Jeg kjøpte noen JBL 6x9 marinehøytalere hos bilradiospesialisten, spiller utrolig bra for å være marinehøytalere. Ikke var de dyre heller og kan anbefales. Mine er montert i tverrbenken i båten uten kasse på baksiden og da jobber høytalerene i et litt stort kabinett. Må redusere litt på bassen pga dette. Monterer du kasse på baksiden vil høytalerene gi mer punch, litt fastere i lyden enn med stort volum på baksiden slik som jeg har. Redigert 13.Mars.2008 av Hydrox (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
skage Svart 13.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2008 Kjøpte Boss sine på Maritim, greit nok men ikke noe mer. Sitér dette innlegget Link to post
"Mathilde" Svart 13.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2008 Har Sony maritime i cocpit. Disse er også greie. Det spørs jo litt hvilke krav du setter til slikt. For noen er ingen ting godt nok. Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 13.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2008 (redigert) Bose Hadde valgt dette om prisen ikke spiller noen rolle fordi jeg synes de spiller bra og gjengir lyden på fin måte.. men man ryker på en god del høvdinger om en velger Bose sinde "outdoor" høytalere da.. Redigert 13.Mars.2008 av Sydvesten (see edit history) Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
roaldbj Svart 13.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2008 Jeg skjønner godt at lydelskere ønsker gode høyttalere også ombord. Klarer de virkelig gode høyttalerne å kompensere for manglende akustiske forhold ombord? Jeg tenker da på utforming av cokpit og eventuelt åpne løsninger hvor lyden går "rett ut ". Jeg klarer nok å høre forskjell på småradiohøyttalere og noe større kvalitetshøyttalere. Men er det virkelig mulig å høre de store forskjellene mellom forskjellige gode høyttalere når man sitter ute, eksempelvis på overdekket og lydnivået ikke er høyere enn at man kan snakke med hverandre? Sitér dette innlegget Link to post
Flybridge Svart 13.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2008 Nå spørs det om det er lukket eller åpen båt. Har du lukket båt hvor høyttalere ikke utsettes for direkte vær og vind, da har jeg et tips. Gå til en bil-hugger, og velg fra en hattehylle eller bildør de fineste høyttalerne du finner. Disse får du skjit-billig (nordnorsk uttrykk for veldig, veldig billig). Disse kan stå i båten i mange år. Hvis de begynner å "ruste", gå tilbake til samme bil-hugger og kjøp på nytt. Slik tror jeg du sparer mange penger og får i mange tilfeller bedre lyd enn disse som er såkalte "marine". Dette har jeg gjort, og mine "første" høyttalere har stått i båten i nesten 5 år, og er like gode fremdeles. Sitér dette innlegget Hilsen: Capitan of Canopus Link to post
Carpediem Svart 13.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2008 Ja. Hvis pris spiller stor rolle så er boss et bra alternativ. Har hørt dem i en bavaria 37 og det er ok + vil jeg si. Men JBL har jeg god erfaring med fra bil og det kan jeg godt anbefale. Polk audio er jo bra greier da. Sitér dette innlegget Link to post
HP-260 Svart 13.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2008 Jeg har montert Boss, Kenwood, sony og Pioneer i forskjellige båter og ut ifra det hadde jeg valgt Boss høytalere og Sony cd/radio-spiller! Boss sine CD-spillere hakker når man treffer bølger, det gjør ikke Sony sine CD-spillere!! Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 13.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2008 Nå skjønner jeg kanskje litt mer. Jeg har skrudd av musikken/radioen ombord lkenge før det er seilingsforhold hvor jeg treffer bølger som er så pass at CDen begynner å hakke. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.