simarli Startet 14.Mars.2008 Link til dette innlegget Startet 14.Mars.2008 Hei! Noen som vet noe om Hasla 27?Har prøvd å søke på nettet men finner ingenting.Vurderer kjøp! Sitér dette innlegget Link to post
mettekl Svart 14.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2008 Hei. Det er ikke en Hasla 26 da? Mvh Pål Sitér dette innlegget Link to post
tuffff Svart 14.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2008 Samme båt som KB27 og Delta27? Er det ikke det da. mvh tuffff Sitér dette innlegget Link to post
simarli Svart 14.Mars.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2008 (redigert) Joda,samme type båt!Noen som vet noe om sjøegenskaper? Redigert 14.Mars.2008 av simarli (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
tuffff Svart 14.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2008 Du finner en KB 27 i erfaringsdatabasen her på BP. mvh tuffff Sitér dette innlegget Link to post
simarli Svart 14.Mars.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2008 Takk for det!Har vurdert flere båter nå og tror endelig jeg har funnet den rette.God påske! Sitér dette innlegget Link to post
hockey Svart 9.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2009 ble det hasla 27cc, simarli? Kjøpte min 16. mai i fjor (08) :) Er så fornøyd med den båten. Skikkelig god båt! Sitér dette innlegget Link to post
MrLepo Svart 31.August.2009 Link til dette innlegget Svart 31.August.2009 Vært flott med litt info, BILDER og litt sånt av Hasla 27CC, KB27CC og Delta27. Finner absolutt ingen bilder på nett, er nyskjerrig på løsninger oppi. Sitér dette innlegget Link to post
Lazy Svart 16.Desember.2010 Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2010 Jeg hadde en Hasla 27 CC som jeg solgt i 2007.Det var en 1984 mod med en sekssyl. Ford 2704 150 hk.Kjempe båt med god plass til en fornuftig penge...la ned endel arbeid i div oppgraderinger.Båten er visst ikke blandt oss lenger ble kondemnert i høst etter grunnstøting..Det er ikke så mange av disse båtene som først ble kalt KB 27 så Hasla 27CC og sidenlitt modifisert og kalt Delta 27.KB 27 ble produsert i Kristiansand og Hasla ble produsert på Haslatangen ved Fevik (Arendal). Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 16.Desember.2010 Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2010 KB27CC brosjyre fra 1979 ligger i Dokumentarkivet. Sitér dette innlegget Link to post
delta Svart 4.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2011 Sitér dette innlegget Link to post
delta Svart 4.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2011 Hei, styrer litt med å få dreis på dette data styret.Her er iallefall noen bilder av en KB27 cc. Sitér dette innlegget Link to post
Lazy Svart 5.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 5.Januar.2011 Veldig bra Jo må si resultatet ble veldig bra, du har tatt de endringene i båten som gjør at den ble mer funksjonell og moderne. Liker spesielt den løsningen du har med rekke på utsiden av dollbord dette savnet vi på vår båt og at du ikke har skap mellom køyene i aktercabin. Det er jo ikke så mange å se av disse båtene det er noen få i Kristiansand men få å se langs kysten. Sitér dette innlegget Link to post
delta Svart 8.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2011 Vet ikke om det stemmer ,men ble fortalt at flesteparten som ble produsert på fabrik i Kristiansand ble solgt til vest Tyskland.Skroget er tegnet av Eivind Amble.Badeplattformen som de ser på min er fra en inlander 27. Sitér dette innlegget Link to post
Lazy Svart 8.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2011 Kan godt stemme det. Min var en av de siste som ble produsert i Arendal og han som kjøpte den fikk skroget levert til båtbygeriet i Korsvik, Kr.sand der innredning ble laget og montert. Sitér dette innlegget Link to post
Retox_93 Svart 8.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2011 (redigert) Er bare nøyt til å si det, Men Haslatangen i Grimstad. Ikke Arendal. Mere bestemt Fevik Redigert 8.Januar.2011 av Retox_93 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
:båt1 Svart 8.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2011 å det er viktig fordi??? Sitér dette innlegget Link to post
Lazy Svart 9.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2011 Vet ikke hvorfor det var så viktig men det er jo to forskjellige kommuner som ligger vedsiden av hverandre... Haslatangen er stedet der Scand og Marex holder til idag. Sitér dette innlegget Link to post
Retox_93 Svart 9.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2011 Vet ikke hvorfor men følte får i si det., men gjorde det Sitér dette innlegget Link to post
akva Svart 17.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2013 Bildene til Lazy ser virkelig ut som den båten jeg har kjøpt. Noen som kjenner den ? Kjøpte den i Mandal Sitér dette innlegget Link to post
KjetilSt Svart 17.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2013 Lazy skriver (i 2010) at båten er kondemnert, da... Sitér dette innlegget Link to post
akva Svart 18.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 18.Desember.2013 Jeg så det, men båten er faktisk identisk og med samme navn, veldig mye likt Sitér dette innlegget Link to post
Jadarholm Svart 14.September.2015 Link til dette innlegget Svart 14.September.2015 Synes disse båtene er ganske fine. Hvorfor ligger de så veldig mye billigere enn f.eks. nidelv 28? Disse ser jo ganske romslige ut, med bredde på 315. Har jo også som regel solide ford maskiner. Sitér dette innlegget Link to post
finnmarken Svart 14.September.2015 Link til dette innlegget Svart 14.September.2015 Tror nok prisen på disse blir ganske mye lavere fordi nesten ingen vet hva slags båt Hasla 27 cc er. Antakelig er nok de fleste av disse også halvfabrikat. Jeg tror til og med også at prisen er lavere fordi de har Ford motor. Mange flere har hørt om f eks Volvo og Yanmar, og dermed tror kanskje også mange at disse er bedre enn f eks Ford. Jeg opplever det vel slik at Ford (i alle fall fra 80-tallet) er bedre enn f eks Volvo, men slik jeg leser annonsene så blir båtene som regel billigere med Ford og Perkins enn f eks med Volvo og Yanmar. Dette er egentlig mest bare "synsing" fra min side, men jeg tror altså at prisene blir lavere på båter og motorer som følge av at det er få av dem. Sitér dette innlegget Link to post
Blömi Svart 1.August.2017 Link til dette innlegget Svart 1.August.2017 Hjelp, vi leter etter en Hakolli / Delta 27 kopi! kan noen hjelpe oss? we come from Germany. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.