Jump to content

Hasla 27 cc, noen som kjenner denne?

simarli

Recommended Posts

• 1 år senere...
  • 2 måneder senere...
  • 1 år senere...

Jeg hadde en Hasla 27 CC som jeg solgt i 2007.
Det var en 1984 mod med en sekssyl. Ford 2704 150 hk.
Kjempe båt med god plass til en fornuftig penge...la ned endel arbeid i div oppgraderinger.

Båten er visst ikke blandt oss lenger :clap: ble kondemnert i høst etter grunnstøting..

95_6670142321.jpg

95_11007986531.jpg

95_15004987581.jpg

95_15654692891.jpg

Det er ikke så mange av disse båtene som først ble kalt KB 27 så Hasla 27CC og siden
litt modifisert og kalt Delta 27.
KB 27 ble produsert i Kristiansand og Hasla ble produsert på Haslatangen ved Fevik (Arendal).

• 3 uker senere...

Veldig bra :thumbsup:

Jo må si resultatet ble veldig bra, du har tatt de endringene i båten som gjør at den ble mer funksjonell og moderne.

Liker spesielt den løsningen du har med rekke på utsiden av dollbord dette savnet vi på vår båt og at du ikke har skap mellom

køyene i aktercabin.

Det er jo ikke så mange å se av disse båtene det er noen få i Kristiansand men få å se langs kysten.

• 2 år senere...
  • 1 år senere...

Tror nok prisen på disse blir ganske mye lavere fordi nesten ingen vet hva slags båt Hasla 27 cc er. Antakelig er nok de fleste av disse også halvfabrikat.

Jeg tror til og med også at prisen er lavere fordi de har Ford motor. Mange flere har hørt om f eks Volvo og Yanmar, og dermed tror kanskje også mange at disse er bedre enn f eks Ford. Jeg opplever det vel slik at Ford (i alle fall fra 80-tallet) er bedre enn f eks Volvo, men slik jeg leser annonsene så blir båtene som regel billigere med Ford og Perkins enn f eks med Volvo og Yanmar. 

Dette er egentlig mest bare "synsing" fra min side, men jeg tror altså at prisene blir lavere på båter og motorer som følge av at det er få av dem.

• 1 år senere...

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...