enter4u Startet 15.Mars.2008 Link til dette innlegget Startet 15.Mars.2008 Dette har jeg lurt litt på. På min md21a så lurer jeg på hvor mange grader termpen på eksosen holder i det den kommer ut av hekken?? Grunnen til at jeg spør er at jeg skulle satt på et y-stykke rett innenfor hekken så jeg får to utblåsninger. (Nyttig?...nei, men litt tøft) Og i 57mm er det leit å finne noe i stål, men er lettere i plast. Blir det for varmt for plasten, eller må det være i alu. eller stål? Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 15.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2008 Jeg tipper du kan holde på eksosslangen, og da er det under 60 grader. Jasså, snekke med V8'er? Sitér dette innlegget Link to post
enter4u Svart 15.Mars.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2008 V8 hadde vært tingen Nei det ville bare sett litt kult ut med en eksos-gjennomføring på hver side. Hehe. Pimp my "snekke" Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 15.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2008 Mulig du synes det hdde vært tøft, men det er ikke sikkert neste mulige eier har samme oppfatning.... men mulig du tenker å eie den resten av livet, så hvorfor ikke... Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
horg Svart 15.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2008 Wallas har denne 3 x 60 mm rustfritt, klarer vel å få på 57 mm slange på den Sitér dette innlegget Link to post
grunnstøtt Svart 15.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2008 Hvis du finner et y stykke som er noe over på diametern. Feks 4-5 mm. Kan dette presses ned til den diameteren som passer slangen. Jeg har selv gjort dette flere ganger. Det gjøres ved hjelp av en slangepresse som brukes til pressing av hydraulikkslanger. Så hvis du spør på et eller annet hydraulikkverksted kan det hende de kan hjelpe deg. Sitér dette innlegget Link to post
enter4u Svart 16.Mars.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2008 Ja den var ikke dum Skal jammen sjekke det til uka... Sitér dette innlegget Link to post
nimbuster Svart 16.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2008 Doble eksosrør på en Bavaria ville tatt seg ut..... men jeg tror ikke neste eier ville hatt særlig til overs for det. Sitér dette innlegget Link to post
enter4u Svart 16.Mars.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2008 Men er det noen som vet om det er gjort klart på motoren min til å koble til en eksostemp. måler? Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 16.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2008 Jeg har systematisk målt temperaturen på kjølevannet som blander seg med eksosen i blandebendet. Jeg husker ikke gradetallet eksakt, men det ligger under 40 gtrader Celsius, og påvirkes av temperaturen på sjøvannet. Som horg viser til, ville jeg også ha anbefalt et rustfritt Y-bend. Jeg ser ikke helt for meg hvilket Y-bend i plast som jeg ville stole på over mange år. Jeg antar at du skal ha Y-bendet innenfor skroget, og da er det lurt å bruke god kvaølitet slik at du unngår lekkasjer innvendig i båten. Du kan eventuelt sjekke med Vetuskatalogen og se hva de anbefaler. Sitér dette innlegget Link to post
windy26 Svart 16.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2008 Ikke bruk plast!!! tenk deg vis denne ryker under gange = mye kjølevann inne i båten, mye enklere med rustfri stål og det holder!! men jeg ser humoren med 2 utløp "Tøft det" Sitér dette innlegget Link to post
enter4u Svart 16.Mars.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2008 Ja...y-bendet blir innenfor skroget. Det er jo døds-harry, men sånn vil jeg ha det Skal få et sveiseverksted til å lage et til meg. Koster sikkert noen grunker, men det er jammen verdt det Sitér dette innlegget Link to post
enter4u Svart 16.Mars.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2008 Wallas har denne 3 x 60 mm rustfritt Denne så jeg ikke før nå. Takk for tipset. Seatronic i morgen da Sitér dette innlegget Link to post
enter4u Svart 17.Mars.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2008 (redigert) Og i dag har jeg laga et y-stykke PS: skikkelig rårlig til å sveise. Men jeg sjekka at den var tett... Redigert 17.Mars.2008 av enter4u (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 17.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2008 Trodde det var noe sånt som dette du skulle ha jeg Sitér dette innlegget Link to post
enter4u Svart 17.Mars.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2008 Doble 3" rør.....det har jeg På mobilkrana mi Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 17.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2008 Det er bra! Blir grom Fram´n din nå tenker jeg. Jeg begynner på Taulen i morra Sitér dette innlegget Link to post
enter4u Svart 17.Mars.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2008 Du får legge ut bilder underveis da Håper det blir litt mere framgang på den enn på tresjekta di hehe Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 17.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2008 Jada, har begynt litt på den også i dag. Har 3 toms eksosrør i den, som er tenkt og gå over tak. Ja, bilder kommer fortløpende i Tauletråden Sitér dette innlegget Link to post
enter4u Svart 17.Mars.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2008 Hadde vært utrolig Harry det ja. hehe Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 17.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2008 Ja, men får vel gjøre noe mere viktig først. Kommer du på Hortentreffet i år? Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 17.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2008 Jeg savner informasjon fra de motorkyndige her på forumet om hva som er temperaturen på eksosen ut fra skroget, dvs etter at eksos og kjølevann har blandet seg. Flott med informasjon om forskjellige motorer. Sitér dette innlegget Link to post
enter4u Svart 17.Mars.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2008 Ja, men får vel gjøre noe mere viktig først.Kommer du på Hortentreffet i år? Ja jeg må komme meg avgårde i år. Må ko vise fram Båten min. Hehe. Sitér dette innlegget Link to post
enter4u Svart 17.Mars.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2008 Jeg savner informasjon fra de motorkyndige her på forumet om hva som er temperaturen på eksosen ut fra skroget 40-50 grader har jeg fått høre. Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 17.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2008 Det blir bra Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.