Jump to content

Akselanoder 35 mm, umulig å oppdrive?

sharko

Recommended Posts

Min erfaring er at dette er mer eller mindre vekkslengte penger... Hvorfor?

De er små og det tar ikke lenge stunden før de har falt av... Hvis du ser der hvor de tynne boltene er montert så er der ikke mye gods som holder de sammen.... Brukte samme typen et par år, men de var alltid vekke ved neste slippsetting..... ante heller ikke når de var falt av....

Ta heller og mål 6kanten på propellmutteren og kjøp en slik... De dunkes lett innpå mutteren og festes med en rustfri ring som det er 2-3 settskruer i........... mye mere sink og det er alltid litt igjen ved neste landsetting, selv om båten ligger ute året rundt....

Men hvis du må ha den typen du har bilde av så har vel Malfix disse?

Redigert av Gudrun (see edit history)

Jeg oppdaget etter hvert at skruene skrudde seg ut! De hadde ikke selvlåsende mutter. Så etter det ble det å bytte til selvlåsende mutter dersom de ikke var forsynt med slikt. Da var det alltid en liten rest igjen ved opptak. I år dropper jeg akselanoden. Har en stor anode som er koblet til hylsen. Og inne i båten skal jeg montere en forbindelsesstropp som gir god kontakt mellom hylse og aksling og dermed også til propellen.

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Så langt står båten på land og utstyret er ikke montert ennå, men det skal bli sjøsetting om 2 uker, og håper å ha det montert til da.

Skal ta bilder når det er på plass.

Lars H.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...