Polarn Svart 7.Mars.2009 Del på Facebook Svart 7.Mars.2009 Litt stor motor, litt mye tilt. Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
roaldbj Svart 8.Mars.2009 Del på Facebook Svart 8.Mars.2009 Jeg kjenner meg godt igjen i Fleksnes, og har opplevd noe lignende nær Grenå. Heldigvis gikk tellemåten etterhvert over til engelsk. Jeg må av og til bruke denne: http://www.abcnyheter.no/node/31935. Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 9.Mars.2009 Del på Facebook Svart 9.Mars.2009 Alle arvingene til ringnotrederen sitter samlet i den prektige stuen og venter. Familielegen kommer ut av rommet der den styrtrike onkelen har ligget til sengs i en uke. "Dessverre finnes der ikke håp" forteller legen med en dyster mine, "det er bare influensa" Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
Hobby 430 Sport Svart 9.Mars.2009 Del på Facebook Svart 9.Mars.2009 Nære nok........ Arne Kjetil Hehe noen som la merke til at Mercury'en aldrig blei satt på ein båt Sitér dette innlegget O Erland med båtførerbevis Link to post
Jan E. Svart 25.Mars.2009 Del på Facebook Svart 25.Mars.2009 Sitér dette innlegget Jara Wynja Link to post
Seilersnobben Svart 26.Mars.2009 Del på Facebook Svart 26.Mars.2009 Henger meg på oversettingstabbene. Nei, denne er ikke maritim, bortsett fra at man har god bruk for ullundertøy på sjøen. Jeg trengte ny ulltrøye og fikk sådan utlevert på lageret hos min arbeidsgiver. Den er av norsk fabrikat, men på militært vis merket med NATO-bestillingsnummer og alt. Teksten lød: SKIRT, FLYERS, WINTER. Det må ha vært fordi det var damestørrelse... Sitér dette innlegget Link to post
Fiks Svart 26.Mars.2009 Del på Facebook Svart 26.Mars.2009 Dette er hva som kan skje med en norsk skipstegning som blir oversatt hos et translatørbyrå: Skjærgang = Skerry corridor (Stringer) Dypgang = Deep corridor (Draught) Ankerstolpekjetting = Anchor pole chain (Studlink chain cable) Lenseport = Bilge gate (Freeing port) Utrustningsnummer= Preparation number (Equipment number) MVH Fiks Sitér dette innlegget Link to post
NovaMalin Svart 27.Mars.2009 Del på Facebook Svart 27.Mars.2009 http://www.blur.se/fordomar/ Sitér dette innlegget Pappa, jeg vil sove i båten! Link to post
Catlina Svart 1.April.2009 Del på Facebook Svart 1.April.2009 När man skall ut på sjön eller träffar båtfolk i allmänhet så gäller det att ha koll på språket. Vad betyder egentligen det som pratas (?) ... se nedan en del ... Akterlik ... Mycket trött gruppmedlem som blivit kvarlämnad på den bakre delen av båten. Ankare ... Parkeringskrok. Däck ... Båtens golv. Kölsvin ... Svin som vistas under däck. (nedanför båtens golv) Kapten ... Svin som vistas över däck. (på båtens golv) Förut ... Tidigare, för en stund sedan. Akterut ... Motsatsen till förut. Alltså, om en stund, senare ... Dragg ... Järnskrot, som skulle suttit fast i tamp, (ett snöre), innan det slängdes i sjön. Kapell ... Uppsamlingsplats för måsskit. Förhala ... Klassiskt chefsbeteende när någon vill diskutera löneförhöjningar eller andra förmåner. Båtshake ... Käpp med krok i, brukar komma till användning när 3 promille överskridits. Koj ... Icke fullt färdig koja. Boj ... Utmärkt rim på föregående. Skaffning ... Löjligt namn på pilsner och macka. Sitér dette innlegget Link to post
Capitaine Svart 1.April.2009 Del på Facebook Svart 1.April.2009 Seilas.no vil ta betalt. Ingen ting er gratis. Det koster å lage gode nettsider og for å kunne opprettholde kvaliteten vil vi ta en liten avgift. Alle må ta båtlappen. EUs regler forbyr forskjellsbehandling. Derfor må trolig alle som vil kjøre båt ta båtførerprøven før sommeren 2010. Kystverket tillater hijab. Fra 1. mai kan loser, losoldermenn og losbåtførere benytte hijab som del av sin arbeidsuniform. Hahaha... Sitér dette innlegget Link to post
SvanenII Svart 1.April.2009 Del på Facebook Svart 1.April.2009 he he denne er ikke bra.. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.