Storø RC 34 Startet 15.Mars.2008 Link til dette innlegget Startet 15.Mars.2008 Hei! Har nettopp kjøt en båt med TMD40. Jeg kjenner ikke historikken på motorene, men selger mente jeg burde ta de ut for å fjerne all olje underifra, for å være sikker. jeg lurer derfor på om dette er særlig vanlig, eller om det evt holder med å suge motorene tomme for olje ovenfra? Ca 1985 modell motorer..vet ikke om det er TMD40A eller B ennå, men jobber med saken... vet noen hvor jeg finner billig olje, og billige luftfilter til denne typen motorer? Sitér dette innlegget Ung mann i gammel båt....med båtførerbevis og SRC/VHF sertifikat Link to post
AtleL Svart 15.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2008 Jeg vet ikke hvor billig det er, men har sett flere her på forumet som har anbefalt Felleskjøpet når det gjelder olje. Sitér dette innlegget Link to post
Hans-Petter Svart 15.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2008 det vanlige er og suge oljen opp røret bak peilepinnen,husk og kjøre motoren varm da blir oljen tynnere og lettere og suge ut. Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 15.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2008 Hei, Har en slik en i min egen båt. Kjempemotor! Bruker en pela lensepumpe. Den har et rør som jeg trer ned i peilerøret og da mener jeg at jeg kommer rimelig langt ned i sumpen. Har aldri hørt at det skal være nødvendig å fjerne oljen fra undersiden. Sitér dette innlegget Link to post
SRC31 Svart 16.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2008 (redigert) Hei! Har selv et par slike. Suger bare oljen ut av røret bak peilepinnen! Filtre kjøper jeg orginalt, og olje på felleskjøpet eller biltema! Kjøpte elektrisk oljepumpe på biltema ifjor, helt genial! Det går jo fort drøye 20l tilsammen! Redigert 16.Mars.2008 av SRC31 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Storø RC 34 Svart 16.Mars.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2008 Det at selger mente jeg burde ta ut motorene kan jo bare være en måte å sikre seg på... Takk for svar... Sitér dette innlegget Ung mann i gammel båt....med båtførerbevis og SRC/VHF sertifikat Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.