Verrie Startet 16.Mars.2008 Link til dette innlegget Startet 16.Mars.2008 Generatoren ombord virket før jeg dro, men ikke nå lengre....... Jeg skal forsøke å finne ut hva dette kan dreie seg om, men i dag (søndag) er det nok vanskelig. Jeg tror det egentlig bare er en bagatell. Men om nå denne skulle skape trøbbel, må vi ha tilgang på strøm fra land. Her i Kristiansand hvor jeg nå ligger, er strømmen stengt av for vinteren. (hva slags service er det?/Lillesand, Grimstad, Arendal m.m. står på uten å kreve noe tilbake for dette......) Er der gjestehavn på strekningen nevnt i emnetittel som har tilgang på strøm ? Sitér dette innlegget Link to post
Akult Svart 16.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2008 Vi har tidligere opplevd det samme i Kristiansand i mars. I Mandal fikk vi strøm. Vi hoppet over Farsund, og tok i stedet inn til Egersund. Der var gjestehavnen åpen, og vi fikk strøm. Toaletter og dusjanlegget på land var også operativt hele året. Dette var ikke i inneværende år, men jeg tror ikke noe er forandret der. Sitér dette innlegget Link to post
Verrie Svart 16.Mars.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2008 Takk Akult for respons. Jeg skal undersøke dette nærmere. Men positive ting har skjedd. Det er at det nå ser ut til at generatoren virker igjen. Jeg måtte resette hele greia, slå av jordfeil for båten, sette switchtavle på generator for så å sette på jordfeil igjen. Vi får se om det holder......... Hvis ikke må jeg se meg om etter ny generator for slik vil jeg ikke ha det. Det kan tillegges at der ikke er dynamo på fremdriftsmaskineri. Det ville ikke nyttet, da dynamo ville bli knekt ved ethvert forsøk på lading. (8x200 +4x115 + 2x110amp batterier fordelt på 3 banker) Jeg er dermed avhengig av generator eller landstrøm for lading. Sitér dette innlegget Link to post
seilbaat Svart 16.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2008 var i mandal i forgårs .. strøm i lange baner der Sitér dette innlegget Link to post
LykkelitenIV Svart 18.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2008 Farsund har også strøm Sitér dette innlegget HilsenLykkeliten IV (på båtjakt) Link to post
Sande (exSkjælø) Svart 18.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2008 Du har jo fått svar her, men jeg ble litt nyskjerrig. Er du på tur langs norskekysten? Sitér dette innlegget Sandefjords hjemmeside Mvh Lena Link to post
Verrie Svart 18.Mars.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2008 Kun tur for påsken, dvs rundt 8 døgn før jobben kaller. (Samt et firma som har lovet meg høytidelig at de skal påbegynne noe større arbeider på skuta på Tirsdag etter påske). Vi er just nu i Spangereid, ligger i havna ved innløpet til kanalen. De melder noe grumsete vær de neste par dager slik at vi går tilbake til Mandal i morgen og tar bussen til Lyngdal for at ungene skal utfolde seg i badelandet der en dag, før vi venter baugen mot hjemmehavn igjen......... Sålangt har påsken vært formidabel flott med mye sol og flott vær. Riktignok blåser der litt, men har sålangt kun vært fralandsvind som da må sies å være behagelig. Sitér dette innlegget Link to post
Sande (exSkjælø) Svart 18.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2008 Det hørtes ut som en flott påsketur. Ha en strålende fin tur videre Sitér dette innlegget Sandefjords hjemmeside Mvh Lena Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.