hifo Startet 16.Mars.2008 Del på Facebook Startet 16.Mars.2008 hvordan i svarte klarer de å få 1050 hk ut av en ti liters dieselmotor?? greit at de har to turboer , men det er vel grenser for hvor høyt kompresjonstrykk man kan ha. og er seatec motorene holdbare? har hørt de skal gå ca 500 timer før overhaling i race sammenheng . Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Allan E Svart 16.Mars.2008 Del på Facebook Svart 16.Mars.2008 Antall hester pr L motor er jo ikke så imponerende. Kan det være med en effektiv intercooler og f. eks vanninnsprøytning. Driftsintervallet var jo ganske så kort. Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 16.Mars.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Mars.2008 jo men det er i race ammenheng. må jo holde endel lenger i vanlig fritidsbåt da. hva om man tredobbler timene før overhaling , da blir slik en plutselig interessang. vet at uikke det er inponerende med 1 hk pr 10 ccm men det er vel heller uvanlig. swiss auto lagde en stempel motor på 1000 hk og 1000 ccm i sin tid. (ikke diesel ) ikke gærne utvendige mål heller .. 155 cm lang og 110 cm høy. Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Mulligan Svart 17.Mars.2008 Del på Facebook Svart 17.Mars.2008 Seatek. Fabio Buzzi sitt håndlagede pakningsløse smykke. Han skremte vannet av bensinverdenen når den kom. Særlig 1200 hk. utgaven. Tror det er noen andre som lager de idag. Også mannen bak ZF sitt Trimax drev. Av nyskjerrighet og siden spørsmålet kom fra den kant av landet. Er det en av de tre Seatekene som satt i den kystvaktbåten som ble solgt til Grenlandsområdet for scrapping? I så tilfelle er det 800 hk. Ikke 1000. Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 17.Mars.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Mars.2008 spør du meg ?? aner ikke , så bare en annonse på finn + har pratet litt med en før om slik motor.. Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Mulligan Svart 17.Mars.2008 Del på Facebook Svart 17.Mars.2008 Ok. Lurte bare litt. Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 17.Mars.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Mars.2008 hvilke motorer er det ugland hadde i sin offshore båt tro? det var diesel hvertfall . Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Divemaster Svart 17.Mars.2008 Del på Facebook Svart 17.Mars.2008 Ugland hadde Seatek ombord i Racing utgave .... De finnes for kommersielt og leisure bruk, i tillegg til racing.. Er mer kombinasjonen av Vekt og HK som er avgjørende... http://www.seatek-spa.com/motori_gb.htm Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.